Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Formatera C


Nisse

Rekommendera Poster

Jag skulle vilja vet hur man får bort allt som är förinstallerat på min Packard bell. Tänkte nämligen uppgradera operativsystemet, Men när jag Formaterat C så ligger det en massa skräp kvar av det gamla ialla fall.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du formatterat C: så kan det omöjligen finnas något kvar av det gamla. Det är inte så att du har flera partitioner och det är fel partition du formatterat eller tittar på?

 

 

.:def:.

http://pirates.dyndns.org

Up and running on SuSE Linux :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det måste finnas nåt som gör att den läser in packard bells grejor , nånstans ... i BIOS kanske ???

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, vad skulle det vara som BIOS skulle lägga in? Vad är det för Packard Bell-grejer som är kvar efter formattering och ominstallation? Exakt hur gör du när du formaterar C:? Vad är det för skiva du använder när du installerar om operativsystemet? Är det en s.k. räddningsskiva så lägger den in allt plus en hel del Packard Bell-grejer skulle jag tro, men är det en riktig Windows-skiva så gör den det inte.

 

 

.:def:.

http://pirates.dyndns.org

Up and running on SuSE Linux :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som blir kvar efter formateringen är bla. Packar bells reklam på skrivbordet och vid uppstart. Samt att vissa små hjälpprog. blir kvar, och en del win98 grejer. När jag formaterar ,startar jag om datorn i dos och använder "format c:" , sen startar jag om med cd-rom stöd och winMe skivan i och börjar installationen. Finns det nått annat kommando för att radera mer på djupet ?? Har läst om nått som: "sys c:" vad gör det ??

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sys används för att göra en systemdisk, används t.ex. för att göra en floppy bootbar, detta skulle inte göra någon skillnad på din dator. Att radera "mer på djupet" behövs inte, när du formatterat c: är den helt tom! Detta skulle du sett om du skrivit 'dir c:' efter du formatterat den. Är det verkligen en orginal Windows ME-skiva du har? Har du några fler partitioner än C:? Hur ser det ut när du startar installationen? får du välja vilken partition du ska installera på?

 

 

.:def:.

http://pirates.dyndns.org

Up and running on SuSE Linux :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sys c: skriver bara över bootsektorn samt några filer, och kommer inte hjälpa dig om det inte fungerar med format.

 

Det är inte så att du fått någon "udda" ME-skiva som lägger in sakerna, eller att du installerar några drivrutiner från Packard Bell som gör det?

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Jag skulle vilja vet hur man får bort allt som är förinstallerat på min Packard bell. Tänkte nämligen uppgradera operativsystemet, Men när jag Formaterat C så ligger det en massa skräp kvar av det gamla ialla fall.....

 

 

Om du skriver format c:/U som "växel" så rensar du ännu mera på "djupet"

 

Men att få bort t.ex. Packar bells reklam speciellt vid uppstart,kan vara något som är "inbränt" i bios och det kan bli värre att få bort.

Men annars om du kör en "normal" windows-skiva så ska det inte vara något problem. Men kör du en s.k. boot-

cd, då får du naturligtvis in en del igen, som Packard Bell vill att du får in i maskin.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...