Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Personaldator


Anna

Rekommendera Poster

Nu erbjuds man personaldator och jag har beslutsångest så jag håller på och smäller av. Bärbar eller stationär?? Stationära har jag två stycken men ingen sådan värsting P4 1,7 GHz dessutom med DVD och brännare osv. Men jag är oxå sugen på en bärbar, för jag har aldrig haft en. Tröttnar man på den lilla skärmen och den slöare hårddisken eller kommer man att använda den???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag är oxå sugen på en bärbar, för jag har aldrig haft en. Tröttnar man på den lilla skärmen och den slöare hårddisken eller kommer man att använda den???

 

Svaret är relativt enkelt, frågan är; behöver du ha en dator med dig någonstans ? Om du inte har något behova att flytta runt din PC ska du definitivt välja en stationär, eftersom prestandan är _mycket_ bättre och att det även finns möjlighet att uppgradera enskilda komponenter om man skulle vilja/det behövs. En Laptop blir _snabbt_ omodern.

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en kompis med ett liknande problem. Och han beslutade sig visserligen för en stationär. Trots att han snart ska iväg och resa.

 

Det han dock gjorde var att skippa p4:an och satsade på ett AMD system. På så sätt sänkte han sina kostnader rejält. Datorn hade dessutom bättre prestanda.

 

Personligen skulle jag nog vänta med att köpa en bärbar tills AMD släpper sina processorer till bärbara. :)

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att hyrköp ofta är frågan om märkesdatorer (Dell, Compaq etc) och att dessa oftast inte är uppgraderingsbara på samma sätt som en standard-PC.

 

Undvik också kombinationen P4 och SDRAM PC-133 som tyvärr verkar vara alltför vanlig i dessa sammanhang.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...