Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows XP ett nytt Windows ME?


Bengt Lundström

Rekommendera Poster

Bengt Lundström

Jag har kört Windows 2000 pro i 2 år nu och aldrig haft några som helst problem och nu har jag installerat Windows XP Pro och problemen började direkt, jag är så skittrött på Microsofts produkter så jag kan spy, har suttit i 2 dar och försökt få någon ordning på XP men det är lönlöst. Enligt deras HCL så har jag full stöd för min hårdvara och processorkraft och ram är tillräcklig ( 1000 mhz och 256 i ram )datorn har varit otroligt stabil i Windows 2000 och aldrig hängt sig under den tid jag använt systemet, bara idag har Windows XP hängt sig 3 gånger. Är det fler än jag som tycker att det har varit att nedgradera sig att installera XP?

Kör Slackware också tack och lov, så att jag har haft ett fungerande OS under dom här dagarna, ska installera tillbaka Windows 2000 så att man kan jobba med burken igen.

Tack för ordet;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara göra en poängtering.

Du kan inte ha haft samma hårdvara (1000 MHz) under dessa två år. Det kan vara bra att klargöra att problemen med XP inte sammanfaller med en hårdvaruuppgradering.

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara poängtera att visst har XP problem med viss hårdvara/mjukvara(SB Live! tex visserligen ingen MS produkt men världens vanligaste...), det är juh trots allt ett helt nytt OS och går man tillbaka i historien hade Windows 2000 _mkt_ större kompabilitetsproblem när det släpptes. NT 4 ska vi bara inte prata om... ;-)

 

Själv har jag redan laddat ner i storleksordningen 30-40MB buggfixar till XP och det är ännu inte "rock solid", men å andra sidan behövde jag joxa mkt mer än så för att få fason på Windows 2000. Ska sanningen fram är juh XP i första hand tänkt för dom _nya_ datorer som fått den fina XP etiketten att klistra på :=)

 

[inlägget ändrat 2001-10-27 18:15:18 av PaleRider]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ändra på något som funkar?

 

If is not broken, don´t fix it

 

Om nu Win2k pro har funkat och varit stabilt varför byta? Vänta åtminstone tills du vet att det finns drivrutiner till all hårdvara du har i din dator.

 

ProfBaltazar

"To be or not to be ..."

 

[inlägget ändrat 2001-10-27 18:54:24 av ProfBaltazar]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men Abit borde kanske skällas på som inte har drivisar för ditt kort till WXP ;-)

-----------------------------------------------------

"Very little is needed to make a happy life;

it is all within yourself, in your way of thinking."

-Marcus Aurelius Antoninus

----------------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kan förstå är skillnaden mellan 2000 och XP så pass liten att det egentligen inte finns anledning att byta. Det största är väl att man har utvecklat Terminal Server till fjärr- och hjälpfunktionalitet?

 

Rätta mig gärna, men kom ihåg att det är WIN2000 vs XP jag tänker på. Att man vill lämna W95-barnet ME har jag full förståelse för.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...