Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

KVM USB-C


polken
 Share

Rekommendera Poster

Söker en KVM-switch för USB-C men lyckas inte hitta någon. 
Någon annan som lyckats?  
Minimi-krav är 1+2 USB-C-anslutningar för växling. Är det fler och annan så är det ok. Minimikravet kvarstår dock. 
 

I värsta fall får jag löda ihop en egen. Det kan ju bli ett trevligt sommarpyssel. 

Redigerad av polken
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, skrev Mikael63:

Tack, ja den har jag sneglat på tidigare men från annan ÅF(men fortf via Amazon). Då var det så blandad och motsägelsefull info(som det ofta kan vara på Amazon med deras google translates) om vad den gjorde så jag avstod. Denna beskrivning verkar mer trovärdig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, skrev Mikael63:

Nja, nu minns jag problematiken. Det är inte en KVM-switch, bara V-switch. Står iofs DATA på den också , undrar vad som menas med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är "samma" från annan leverantör. Uttrycker tydligt att den endast är för Video och "anslut inte till din dockningsstation":

CABLEDECONN USB-C USB3.1 typ-C 8K switch montering 8K @ 30Hz 4K @ 120Hz Power Delivery 100w 10 Gbps dataöverföring splitter omvandlare USB 3.1 C Gen-2-kabel endast för video : Amazon.se: Elektronik

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Mikael63:

Det blir rätt håll men är inte heller en KVM tyvärr. Den verkar sakna Videoöverföringen. Kanske kan jag lösa den delen på annat sätt. Klurar lite på det.. Bra tips ändå, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...