Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hitta mobiltelefonnummer


Mållgan
 Share

Rekommendera Poster

Finns det något sätt att hitta mobiltelefonnumret till en privatperson för vilken mobilnumret inte är tillgängligt på hitta.se, birthday.se eller Ratsit? Namn och ort är kända uppgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan bli svårt… Har personen i fråga dolt sitt mobilnummer på alla tjänster så är sista utvägen att fråga vederbörande om mobilnummer.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har personen valt att hålla sitt nummer hemligt, så blir du som Thirteen säger, tvungen att fråga personen själv.

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öland4ever
2022-05-13 00:03, skrev Laso:

Har personen valt att hålla sitt nummer hemligt, så blir du som Thirteen säger, tvungen att fråga personen själv.

 

 

Är det inte skillnad på om mobilnumret är registrerat hos operatören dvs mobilnumret är registrerat på personnummer (namn) mot om man kör ett (helt) hemligt oregistrerat mobilnummer?

 

Bara en fundering.  😀

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ditt mobilnummer är registrerat hos din operatör, normalt om du har ett abonnemang, och du har valt att ha numret dolt eller om du har ett oregistrerat mobilnummer, normalt om du har ett oregistrerat kontantkort, så blir ditt mobilnummer ej synligt vid olika sökningar. Fördelen med ett oregistrerat kontantkort, är ju att där vet ju ingen vem det är som köpt kontantkortet.

 

Men det finns ändå möjligheter att få reda på vilket mobilnummer som det handlar om, men det är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öland4ever
2022-05-15 12:32, skrev Laso:

Om ditt mobilnummer är registrerat hos din operatör, normalt om du har ett abonnemang, och du har valt att ha numret dolt eller om du har ett oregistrerat mobilnummer, normalt om du har ett oregistrerat kontantkort, så blir ditt mobilnummer ej synligt vid olika sökningar. Fördelen med ett oregistrerat kontantkort, är ju att där vet ju ingen vem det är som köpt kontantkortet.

 

Men det finns ändå möjligheter att få reda på vilket mobilnummer som det handlar om, men det är en annan sak.

Tack för ditt snabba svar. Nu kör jag enbart all mobiltelefon via kontantkort av den enkla anledningen att det dels är billigare och dels blir det inga obehagliga överraskningar. Använder fortfarande idag år 2022 gamla 2G GSM och 3G UMTS mobiler via Halebop (Telia) och Comviq (Tele2). Men alla SIM-korten är registrerade i mitt personnummer så det är inga "anonyma" mobiltelefonnummer.

 

Trodde faktiskt för den som är nyfiken att få reda på vem som står bakom ett registrerat mobilnummer bara kollar på nätet vem operatören är och så bara ringa upp operatören och kolla vem som står bakom mobilnumret!??
Däremot har jag valt att INTE få numren registrerade hos olika söktjänster som Eniro för att slippa alla förbannade telefonförsäljare som när dom trots allt ringer kan få mig riktigt riktigt arg.  🤪

 

Helt anonyma kontantkort har jag full förståelse för att det är svårt att spåra vem som står bakom dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, skrev Öland4ever:

Däremot har jag valt att INTE få numren registrerade hos olika söktjänster som Eniro för att slippa alla förbannade telefonförsäljare som när dom trots allt ringer kan få mig riktigt riktigt arg.  🤪

Det finns en NIX-tjänst för mobiler också: https://nixtelefon.org/nixa-dig/fler-satt-att-nixa-pa/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...