Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför hörs svensk reklam på många utländska radiostationer i andra länder?


AK-61
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag provade att ha tillägget WorldWide Radio installerat i Firefox. Döm om min förvåning när jag provade att lyssna på olika radiostationer i olika länder.

Samma slinga hördes på svenska som började med : "Det e kul................" Spelade inge roll om jag provade lokal radiostation på Jamaica eller i Ghana.

Samma slinga hördes på andra webb platser/portaler för samling av radiostationer heller på nätet. Samma svenska slinga hördes!

 

Hur kommer det sig beror det på att sidorna är hackade eller något annat?

Det är ganska irriterande och höra det i stället för det man vill höra!

 

Mvh!

Alf K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen samma anledning som att när man ställer in Youtube på Japan som region så får man ändå svensk reklam. Reklamen och övriga innehållet skiljer sig och följer inte samma regler.

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

 

Så fort jag klickade på knappen för att lyssna, så var det alltid samma slinga som började. " Det e kul......."

Samma slinga och inget annan reklam hördes och den verkar finnas vecka efter vecka osv. Normal fallet hade väl varit om lokala radiostationen hade börjar höras först och sedan avbrutits med reklam inslag. Ibland har det hänt att slingan inte funnits utan man kunde höra radiostationen istället. Slingan berkar hoppa runt mellan olika radiostationer. Så vad är meningen att lägga in en reklamslinga och folk stänger ned det direkt utan att lyssna och bli irriterade stället. det kan man ju fundera på!

 

Mvh!

Alf K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju också röra sig om geo block, dvs du får inte ta del av innehållet när du inte bor i det aktuella landet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja. Ibland låter radiostationen som den ska och ibland är det slingan som går "Det e kul.........." fast jag tycker inte det är kul!

 

Alf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, skrev AK-61:

Nja. Ibland låter radiostationen som den ska och ibland är det slingan som går "Det e kul.........." fast jag tycker inte det är kul!

 

Alf

Misstänker  tillägget WorldWide Radio är reklamfinancierat.

Även om möjligheten finns att det är någon kaka / några kakor sparade av Firefox som ger dig den "fina" slingan.

Redigerad av jannejanne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Bredband 2 är min IT Leverantör. Slingan hörs inte enbart med Worldwide Radio. Jag avinstallerade det och sedan dök slingan upp på andra samlingsportaler för radio stationer. Är jag hemma i Finland så hörs slingan på finska och jag tror nog att det är nog pga reklamfinansierat som någon har nämnt här i tråden.

 

Den dyker inte upp på de statliga radiostationer eller officiella radiostationer som finns på webben.

Man får stänga av och prova någon annan gång och då kan det fungera utan slingan.

 

Mvh!

Alf  K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min IP får jag från min IT Leverantör!

Eller missuppfattar jag vad ni menar eller frågar?

 

Alf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...