Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vanessa..


Mikael63
 Share

Rekommendera Poster

  • 1 month later...
  • 1 month later...
2022-05-09 14:43, skrev Mikael63:

Arbetet är igång..

https://blog.linuxmint.com/?p=4317

Hej

Nu testkör jag Mint 21 Beta, lite buggigt men för övrigt rullar det på rätt bra, använder denna sida för "uppgradering" på en test disk...

 

1. sudo apt update; sudo apt upgrade
2. sudo sed -i 's/una/vanessa/' /etc/apt/sources.list
3. sudo sed -i 's/una/vanessa/' /etc/apt/sources.list.d/official-package-repositories.list
2. sudo sed -i 's/focal/jammy/' /etc/apt/sources.list
3. sudo sed -i 's/focal/jammy/' /etc/apt/sources.list.d/official-package-repositories.list
sudo apt update; sudo apt upgrade
sudo apt-get dist-upgrade

Redigerad av vohubbe
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, ingen "Aha upplevelse" direkt, det mesta är sig likt...råkade ut för en total krasch och fick börjar om från början....vet inte vad det berodde på men nu rullar det på igen...

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev vohubbe:

ingen "Aha upplevelse" direkt, det mesta är sig likt

Å andra sidan så kan det säkert uppfattas som tryggt och bra för den som inte vill överraskas. Det stärker uppfattningen vad man kan rekommendera...  

(Blundar för kraschen😄)

Redigerad av Thirteen
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, Mint är ju alltid stabilt och kan kanske uppfattas som lite "boring" men

vill man har stabilitet i ett OS som man använder dagligen så är Mint (för mej i alla fall) det optimala valet...

sen har jag kört LMDE 5 ett tag, men som Mikael63 skrev är LMDE lite grå/Beige, så jag fimpar nog det...

 

Lite senaste nytt om Mint 21 Beta, man får vara försiktig med uppdateringar, 2st cinnamon updates krashade installationen, gick tillbaka och valde bort dom....

 

BTW lägg Timeshare ikonen på Skrivbordet, annas är det svårt att backar efter krashen

Redigerad av vohubbe
nytt
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...