Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Se annonser från Norge i google


behruz84
 Share

Rekommendera Poster

Hej

 

jag vill veta hur jag ska göra i inställningarna för att se om en produkt säljs i Norge eller inte. Så när jag googlar vill jag att annonser och olika webbsidor ska synas med produkten som säljs i Norge

 

I inställningarna på google har jag ställt i så att ”region för sökresultat och norska språket ” finns med men då ser jag webbsidor där produkter säljs men inte google annonser som brukar komma i svensk version

 

tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever att det är ganska sällan annonser tar hänsyn till språk/landinställningarna i webbläsaren. Jag brukar köra youtube på japanska/japan och får tips om trendiga videor i Japan, men annonserna är på svenska. Efter jag kollat på ett antal videor så brukar Expressen få fnatt och visa mig japanska annonser. Men det är nog ett undantag.

 

Jag tror du får prova köra någon slags vpn så du surfar från Norge och se om det hjälper.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror kanske på vad det är för produkt. På produktens hemsida, finns där någon rubrik typ Where to buy, Europe Distributor?

 

Ett annat alternativ är att söka på Prisjakt Norge https://www.prisjakt.no/

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Jag tror att det oftast beror på vilken IP-adress man "går ut" på. Ibland jobbar jag på ett tyskt företag (i Sverige), men som har utgående IP i München och då ser jag nästa bara tyska annonser. Dessutom är själva Google.com på tyska :) 

 

Så antingen en proxy i Norge eller en norsk VPN-tjänst som .M skriver.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev behruz84:

Hur kör man någon slags vpn? Ingen aning

Sök på expressvpn i din favoritsökmotor. Jag tror att dom har 30-dagars gratis prova-på abonnemang så du slipper betala och jag tror dom låter dig surfa från Norge.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Mr Andersson:

Jag tror att det oftast beror på vilken IP-adress man "går ut" på. Ibland jobbar jag på ett tyskt företag (i Sverige), men som har utgående IP i München och då ser jag nästa bara tyska annonser. Dessutom är själva Google.com på tyska :) 

 

Så antingen en proxy i Norge eller en norsk VPN-tjänst som .M skriver.


Precis så ville jag ha det :)

 

hur ändrar jag det i wifi inställningarna? Var inne där men vet inte hur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
3 minuter sedan, skrev behruz84:


Precis så ville jag ha det :)

 

hur ändrar jag det i wifi inställningarna? Var inne där men vet inte hur

Både proxytjänster och VPN-tjänster är något man (oftast) prenumererar på. Jag är inte alls insatt i det, men det finns nog någon här som vet. När man väl har tjänsten så får man info om hur man ska göra för att använda den (eller borde få iallafall :) )

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev Mr Andersson:

Både proxytjänster och VPN-tjänster är något man (oftast) prenumererar på. Jag är inte alls insatt i det, men det finns nog någon här som vet. När man väl har tjänsten så får man info om hur man ska göra för att använda den (eller borde få iallafall :) )

Finns webbläsare med inbyggd gratis vpn. T ex opera. Vet inte om man kan välja land dock. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...