Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Platsangivelse startar automatiskt


Maxwell55
 Share

Rekommendera Poster

Hej, har en gammal Samsung J5. Brukar inte ha platsangivelse/gps igång för att spara batteri, men plötsligt är plats aktiverat när jag kollar. Har inga"skumma" appar, och jag kan inte koppla aktiveringen av gps till någon specifik app. Har någon annan drabbats av detta och vad kan man göra åt det? Mycket tacksam för förslag och input. Mvh Maxwell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på kugghjulet/Inställningar - skrolla ner till Plats - klicka där och bocka av Använd plats.
Detta är vägen till att avaktivera platsangivelsen. Återstår att ta reda på vad det är för app som vill veta din plats i mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men varje gång jag bockat av plats, så dyker den upp igen efter några timmar eller dagar. Hittar ingen koppling till ngn speciell app. Ibland känns det som att den aktiveras när jag flyttat mellan olika master, men det är nog inbillning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat ditt Google-konto? Logga in och gå vidare till Aktivitetsinställningar. Gå sedan ned till Platshistorik och stäng av den funktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min Samsung har jag;

Inställningar

Appar

Tre prickar

Behörighetshanterare

Plats

 

Där visas vilka appar som har tillåtelse att använda plats.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, testar att neka plats för de flesta apparna. Hoppas att det (eller förra tipset) funkar. Stort tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flikar in att GPS inte behöver användas för lokalisering. Det räcker ofta bra med triangulering av mobilmaster. Kallas iofs assisted GPS. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...