Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trello-ish


Mikael63
 Share

Go to solution Solved by Cluster,

Rekommendera Poster

Någon som kan tipsa om ett program likt Trello där man kan flytta uppgifter mellan olika "kolumner"? (Kanban)

 

  • Gratis
  • För Windows
  • Stand-alone dvs ingen registrering/inloggning om inte Google eller Microsoft har något sådant verktyg.
  • Det behöver bara vara avsedd för en (1) användare *)
  • Behöver bara ha en (1) Rubrik - "Frågor & svar" *)
  • Behöver bara ha två "kolumner" - "Frågor" - "Besvarade frågor" *)
  • Sökfunktion

 

Jag vill alltså kunna skapa en fråga som ex. "Bilmärke?"

Sedan kan jag som extra text ange "Volvo eller SAAB?"

När jag får/vet svaret kan jag antingen fortsätta på texten ovan eller i ett eget fält som ex.

"Volvo, eftersom SAAB inte längre tillverkas"

och därefter flytta denna fråga till Besvarade.

 

Tanken är att det ska vara enklare än de stora som ex. Trello, Taiga m.fl.

 

Jag har kollat "Alternative to" men hittar inga enkla som man bara installerar och kör.

 

*) Om det skulle vara begränsning i någon gratisvariant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Vet inte riktigt om jag förstår exakt vad du är ute efter (med fråga/svar-upplägget) men kolla om https://edgars.lazdini.lv/portable-kanban/ kan vara något

 

 

39 minuter sedan, skrev Mikael63:

[...] om inte Google eller Microsoft har något sådant verktyg. [...]

Om du har Office 365, kolla om Planner ingår i din prenumeration.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

Portable Kanban blir perfekt!

 

Det är så att jag jobbar i ett uppdrag där jag stöter på många hinder som genererar frågor, frågor som skickas i olika format, e-post, teams-chatt osv. men som sällan får direkta svar.

Det kommer att ordnas ett "riktigt" sådant verktyg åt mig och alla andra som jobbar i uppdraget. Tills dess att detta är infört tänkte jag försöka hålla koll på mina nuvarande frågeställningar och ev. tillkommande under tiden tills dess att detta är klart.

image.png.19d985194b8b23dd4407e2e3dfdbfec1.png

 

image.png.971c5a9d89c636a2119dcc31a2e3c368.png

 

image.png.e302e998b08b42a34e1bd0f922ab6cc4.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inte hur jag kan få frågorna till vänster samtidigt som jag har svaren till höger i ToTo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Mikael63:

Jag ser inte hur jag kan få frågorna till vänster samtidigt som jag har svaren till höger i ToTo?

Greppade inte riktigt att just det upplägget var viktigt. Trodde mer det var för att hålla reda på vad som var besvarat resp. ej besvarat. Men måste det vara i kolumner så är nog ej ToDo rätt app.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
2022-03-29 13:45, skrev Mikael63:

Portable Kanban blir perfekt!

Jo, den duger egentligen till mitt "halvprivata" syfte men där finns en egenskap, eller avsaknad av egenskap, som jag retar mig på då och då..

I mittenbilden i mitt inlägg ovan finns Comments. Dessa nyttjar jag som just kommentar/anmärkning. Där får man automatiskt dagens datum när man skriver något och jag förstår varför men jag skulle vilja kunna ändra det datumet.
Det är inte säkert att jag skriver kommentaren direkt den så att säga gäller (typ en mötesanteckning) utan mer ofta dagen efter. Spelar inte så stor roll men jag KAN vilja backa och se typ: "Ja men jag skickade ju en fråga den xx/x ser jag i mina noteringar". Nu gör jag så att jag infogar en tidsstämpel i den text jag skriver men.. ja, jag kan vara petig/gnällig i vissa lägen😉
Någon som vet hur man antingen kan modifiera detta i just Portable Kanban?
Jag har inte hittat något bland de många inställningarna som berör just det.

Eller en alternativ mjukvara då, men då gäller kraven/önskemålen enligt första inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...