Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Youtube Premium köpt med fel dator


Plaincollar
 Share

Rekommendera Poster

Plaincollar

Fick en Youtube premium prenumeration av en vän som tack för hjälpen. Den köptes med hans dator. Varje gång jag loggar in på Youtube får jag frågan om det det "är jag som vill logga in från annan dator" och måste bekräfta med mobilen och kod. Den är registrerad på mitt mail i mitt namn och fungerar på mobil och konsol. Ej PC.

Youtube och Google sitter ju ihop. Varit inne på supportsidorna men hur jag än gör går det bara runt i cirklar. Problemet att skaffa Premium med fel dator finns inte konkretiserat. Blir bara återbetalningsprocedur. Supporten är inte direkt i världsklass alt så är man för dum..

 

Någon som känner till ett enkelt tillvägagångssätt att få rätt dator registrerad som ägare av tjänsten. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt, jag har kört youtube premium ett tag, kan inte komma på att jag fått fråga om dator.

 

Men om du loggar in på ditt google-konto, får du möjlighet att lista vilka enheter du är ansluten via och kan du markera att din PC är ok?

 

Här finns en liten instruktion på hur du loggar in på ditt konto och listar enheter.

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.762630/sex-steg-som-sakrar-ditt-google-konto

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller kan det vara något med cookies så att webbläsaren tar bort en cookie som Youtube har lagt dit för att känna till inloggningen i datorn alternativt inställning med Youtube-sidorna om att bara nödvändiga cookies får sparas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...