Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MS Windows XP Pro Swedish + Direct Connect!??!


H a z z e

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag får inte dessa två att funka ihop MS Windows XP Pro Corp Edition Swedish + Direct Connect!??!

 

Jag känner en som kör engelska Windows XP och han har fått det att funka...

 

Jag får ett felmeddelande som hänvisar till nån windows-dll-fil, jag vet inget om sånt...

 

Nån som har nå't tips?

 

Annars funkar det ok måste jag säga... Lätt att formatera mm. mm... lättare än m engelska versionen.

 

Mvh. Hazze

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är någon VisualBasic-komponent som saknas/felar? Du kör inte med Office installerat va? Gör din polare det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hmm... jag vet inte om han har office installerat... men jag har det, office xp....

 

hur fixar man in de där visual basic komponenterna då?

 

Mvh. Hazze

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var tyvärr inte ett lösningsförslag, bara en tanke då jag sett diverse skumma saker hända med DC i relation till Office. Win2k å XP bör ha alla komponenter installerade som standard för VB-applikationer, men som sagt - någon kanske kan komma med en lösning utifrån detta?

 

Du använder senaste versionen av DC antar jag?

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok... jo, jag använder senaste DC... jag fick ett felmeddelande under installationen av XP, undrar om det har med mitt problem att göra....

 

Tack i alla fall... / Hazze ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

min polare har INTE office på sin eng xp dator och DC funkar bra där!??! Strange...

 

Vad ska jag göra? Finns det nån visual gecshpeztialesajt man kan ladda hem nåt ifrån?

 

/ Hazze

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Great ;)

 

Det jag noterat är att när man installerar DC på en dator som har office, så installerar office någon komponent vid DCs uppstart bara helt sådär. Förmodligen de runtimes för VB då - vilka jag dock trodde installerades som standard åtminstone i XP... har jag oxå lärt mig nå't nytt idag :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...