Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

fake virus


sillabörsen
 Share

Rekommendera Poster

På min datorskärm ploppar det ofta upp från Mcaffi att jag har virus i min dator. mycket störande!!!!!! när jag genomsöker med F-secure så visar det sig att jag inga har. hur blir jag av med detta upploppande? även northon dyker ofta upp och säger att jag ska prenemurera men jag har ju redan F-secure. hur göra??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var på skärmen kommer meddelandena?

Är det små rutor nere vid klockan?

I så fall brukar det bero på att man tillåter notifieringar/notiser/aviseringar i webbläsaren och då får man gå igenom webbläsarens inställningar och stänga av det.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej 

nja det är rätt så stora rutor från både Microsoft och mcaffie  som i slutändan vill att jag ska köpa och installernåt virusprogram. dessutom ploppar alla mail upp där. allt detta ärjag nu trött på. jag ska försöka hitta inställningen i webbläsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter inte som de meddelanden jag tänkte på.

 

Är det i webbläsaren som annonserna dyker upp på olika webbplatser?

Kan du göra en skärmbild där man ser annonsen och det runt om?

Är nog lättare att förstå vad som händer då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej 

nja det är rätt så stora rutor från både Microsoft och mcaffie  som i slutändan vill att jag ska köpa och installernåt virusprogram. dessutom ploppar alla mail upp där. allt detta ärjag nu trött på. jag ska försöka hitta inställningen i webbläsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

både edge och google chrome.

en annan sak som ofta dyker upp är att jag måste förnya F-se1042307131_Skrmbild(2).thumb.png.c6f4c0b331cb5e036db5ad5562da4569.pngcure trots att den inte gått ut. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, skrev sillabörsen:

en annan sak som ofta dyker upp är att jag måste förnya F-secure trots att den inte gått ut.

 

image.png.f2990296b86d24a7a14ea240ef356902.png

 

Windows uppfattar att F-Secure finns installerad så därför aktiveras inte Microsoft Defender, men att F-Secure av någon anledning behöver förnyas. Därav den "blå rutan", det meddelandet kommer inte från F-Secure (är i alla fall så som jag förstår det).
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-02-18 15:25, skrev sillabörsen:

På min datorskärm ploppar det ofta upp från Mcaffi att jag har virus i min dator. mycket störande!!!!!! när jag genomsöker med F-secure så visar det sig att jag inga har. hur blir jag av med detta upploppande? även northon dyker ofta upp och säger att jag ska prenemurera men jag har ju redan F-secure. hur göra??

 

Vad har hänt under veckorna som gått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...