Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta screen shots


hup151_t
 Share

Rekommendera Poster

Använder sen lång tid programmet Gadwin för att ta skärmdumpar och fungerar utmärkt. Noterar nu att när jag har Discovery plus på gång på datorn fungerar det inte utan skärmdumpen blir endast helsvart. Har inställt på att Gadwin ska spara i jpg-format,. Kan Discovery ha nån form av program som hindrar att kunderna ska kunna ta skärmdumpar? I detta fall gäller det OS-sändningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, skrev hup151_t:

Kan Discovery ha nån form av program som hindrar att kunderna ska kunna ta skärmdumpar?

Jajamänsan!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde ett test, använder själv programmet WinSnap, och tog en skärmdump i Discovery sparade i jpg, gick alldeles utmärkt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat MS Edge inbyggda verktyg för skärmdumper eller Google Chrome. Opera har också inbyggt verktyg. Likaså Windows eget

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev Pelle Penna:

Har du testat MS Edge inbyggda verktyg för skärmdumper eller Google Chrome. Opera har också inbyggt verktyg. Likaså Windows eget

Och Firefox

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Winsnap är tydligen ett betalprogram. Gadwin klarar utmärkt allt förutom  - av nån anledning - Discovery Plus och då får jag svårt att övertyga plånboken att köpa Winsnap. Jag ska prova de olika webläsarna som föreslagits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...