Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gmail


SusanneT
 Share

Rekommendera Poster

Om du markerar mejlen du har i papperskorgen kan du sedan välja att flytta dem till exempelvis Inkorgen. Verkar skumt att alla mejl  har hamnat där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olika etiketter, då antar jag att du hanterar detta via Gmail på webben?

Jag har också ordnat så fast jag använder i huvudsak Thunderbird och skapar där mappar med undermappar. De visas via webben som etiketter. Etiketter i Thunderbird är tydligen något annat.

Jag testade att radera alla mail i en sådan mapp, eller etikett då, jag gjorde detta via webben. Mailen hamnade då, så klart, i Papperskorgen men etiketten för dem verkar intakt.

image.thumb.png.1e58c347c3d24bbfa2bb0c03a6411758.png

Mappen, eller etiketten, i trädet till vänster finns kvar  *) men innehåller nu inga mail. Logiskt eftersom jag "bara" raderade de enskilda mailen.

Jag hittar inte någon "Återställ" som (väl?) återfinns i klienten Office Outlook och det går inte att sortera efter etiketter (eg. inte sortera alls som det verkar.)

I mitt exempel skulle jag då behöva söka efter etikettnamnet, här D-Link, och sedan flytta dem tillbaks till D-Link men det går inte. Man måste först flytta dem till inkorgen och sedan till mappen.

Möjligen skulle detta hanteras enklare med någon e-postklient (inte Thunderbird då som det verkar)

 

*) Finns den kvar hos dig?

Redigerad av Mikael63
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det vore alla mina mail som knasat skulle det bli ett tidsödande jobb att återställa och jag skulle då testa om en annan klient skulle ha bättre filter-/sökfunktion för att få mail tillhörande lika etikett samlade och då helst om det gick att flytta in i rätt mapp direkt utan att först gå via inkorgen.

Hade jag Windows, och/men inte har Outlook, skulle jag börja med em Client https://www.emclient.com

Nu kör jag Linux varför jag inte kan testa just den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...