Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datum i Google Kalender


lunken
 Share

Rekommendera Poster

Finns det någon inställning så man ser datum i ikonen på google kalender, många andra kalendrar har ju det men jag har inte hittat någon inställning för det.

Någon som vet hur det är?

Screenshot_20220122-105102~2.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

…spontan tanke, datumet står ju trots allt ovanför klockan.

 

Men! Du kanske måste byta ut ikonen mot en widget, har du kollat om det finns en google-kalender widget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, skrev .M:

…spontan tanke, datumet står ju trots allt ovanför klockan.

 

Men! Du kanske måste byta ut ikonen mot en widget, har du kollat om det finns en google-kalender widget?

Den klockan är en widget för att kunna se datum, vill få bort den för klocka har jag hursomhelst längst upp så därför hade det varit bra om datum synts i kalenderikonen....finns som widget men blir stor då, vill ha som nu men rätt datum😊

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, skrev Mr Andersson:

Om du använder Samsungs kalender istället så syns datum i ikonen

Är du säker? På min lur så visar Samsung kalender ett annat datum än dagens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev .M:

Är du säker? På min lur så visar Samsung kalender ett annat datum än dagens.

En av våra mobiler är en gammal Samsung och där står dem "Mon 24" på ikonen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, skrev Cecilia:

Är kass på engelska så blev inte så klok av det men dåligt att det inte är så kan jag tycka....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, skrev Mr Andersson:

Om du använder Samsungs kalender istället så syns datum i ikonen

Kör ju med Sony lur😀

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, skrev lunken:

Kör ju med Sony lur😀

Ikonerna såg ut som Samsungs... Sorry! 🙂

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev lunken:

Finns det någon inställning så man ser datum i ikonen på google kalender, många andra kalendrar har ju det ...

 

2 timmar sedan, skrev .M:

Du kanske måste byta ut ikonen mot en widget, ...

Jag tänker som .M, ikoner har ett statiskt innehåll. Bra att skilja på begreppen, för att undvika missförstånd i konversationen (om min tanke stämmer). Men även en kalender skulle kunna ha en ikon som visar t ex datum, se citat från Wikipedia. Men i så fall antar jag att den alltid gör det, ser ingen anledning varför det först måste aktiveras.

 

"En widget är idag vanligen ett litet fönster som ständigt kan uppdateras ..."
"En widget skiljer sig från en app på så sätt att appen har en ikon, som är statisk eller endast kan förändras lite (exempelvis en e-postikon som visar antal e-postmeddelanden) ..."

Widget – Wikipedia

 

I know this is a basic question, what is difference between an app icon and a widget? - Android Forums at AndroidCentral.com

Widgets VS Apps, What’s the difference between them? - Quora

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, skrev ChristerE:

 

Jag tänker som .M, ikoner har ett statiskt innehåll. Bra att skilja på begreppen, för att undvika missförstånd i konversationen (om min tanke stämmer). Men även en kalender skulle kunna ha en ikon som visar t ex datum, se citat från Wikipedia. Men i så fall antar jag att den alltid gör det, ser ingen anledning varför det först måste aktiveras.

 

"En widget är idag vanligen ett litet fönster som ständigt kan uppdateras ..."
"En widget skiljer sig från en app på så sätt att appen har en ikon, som är statisk eller endast kan förändras lite (exempelvis en e-postikon som visar antal e-postmeddelanden) ..."

Widget – Wikipedia

 

I know this is a basic question, what is difference between an app icon and a widget? - Android Forums at AndroidCentral.com

Widgets VS Apps, What’s the difference between them? - Quora

 

Hur kommer det sig då att min kalenderikon visar datum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, skrev Mr Andersson:

Hur kommer det sig då att min kalenderikon visar datum?

Citat

Men även en kalender skulle kunna ha en ikon som visar t ex datum, se citat från Wikipedia.


"... en ikon, som är statisk eller endast kan förändras lite (exempelvis en e-postikon som visar antal e-postmeddelanden) ..."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev ChristerE:

 

Jag tänker som .M, ikoner har ett statiskt innehåll. Bra att skilja på begreppen, för att undvika missförstånd i konversationen (om min tanke stämmer). Men även en kalender skulle kunna ha en ikon som visar t ex datum, se citat från Wikipedia. Men i så fall antar jag att den alltid gör det, ser ingen anledning varför det först måste aktiveras.

 

"En widget är idag vanligen ett litet fönster som ständigt kan uppdateras ..."
"En widget skiljer sig från en app på så sätt att appen har en ikon, som är statisk eller endast kan förändras lite (exempelvis en e-postikon som visar antal e-postmeddelanden) ..."

Widget – Wikipedia

 

I know this is a basic question, what is difference between an app icon and a widget? - Android Forums at AndroidCentral.com

Widgets VS Apps, What’s the difference between them? - Quora

 

Samsungs kalender har det i ikonen iaf på sonens mobil och iphone så tkr google kalender borde kunnat ha det också men verkar ju inte så då tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...