Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Yahoo-mejl i mobilen


Eva-Leena
 Share

Go to solution Solved by Eva-Leena,

Rekommendera Poster

Hej, jag får problem när jag skall svara på email, Det står att det inte går att använda Svara, Tryck på inställningar och tillåt sedan följande behörigheter  Lagring, när jag gör det står det inget om hur jag skall acceptera.

Det står bara Använt utrymme för Appar Data Cache 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till Eforum!

 

Kan du bifoga några bilder på hur det ser så att det blir lättare att förstå?

Gäller det en dator, mobil eller surfplatta?

Använder du en webbläsare eller ett annat program/app för att hantera dina mejl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fråga om mobil, problemet gäller bara mobilen, inte fasta datorn,  där går det det bra. Det är yahoo mail som krånglar, jag kan inte ta bild, eftersom den är upptagen. Kan jag skicka mina yahoo mail till min gmail adress? Hur gör jag det??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en särskild Yahoo-app?

I så fall kan du pröva med att avinstallera appen för att sen installera den på nytt.

 

Om det i stället är mejlapp för alla möjliga sorters mejl så kan du pröva med att ta bort kontot, avsluta appen och sen lägga till kontot igen i appen.

 

Det går att ställa in i Gmail att den ska hämta mejl från andra konton: https://support.google.com/mail/answer/21289?hl=sv&co=GENIE.Platform=Desktop

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan testa att rensa casheminnet och nu beror det på hur du bär dig åt för att läsa mail

Som Cecilia skriver är det en speciell app eller surfar du till någon sida

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, det här kan jag svara på i mobilen. På fasta datorn är det symbol för yahoo mappen , i mobilen är det en bild på ett rött kuvert som jag klickar på

Om jag skall byta email hur gör jag det smidigast. Jag får fortfarande upp mail i mobilen, men kan inte svara på dem. Om jag tar bort yahoo på fasta datorn, vad händer då? Sedan lägger in den igen. Vågar inte riktigt. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som Googles Samsungs mejlapp. Du kan ju pröva någon annan mejlapp. Yahoo har sin egen: https://mobile.yahoo.com/mail

 

Vad du gör på fasta datorn påverkar inte hur det fungerar i mobilen.

 

Vad menar du mer detaljerat när du skriver "byta email"?

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag skaffa mig en helt annan epost än den jag har nu? Hur för jag över alla mina kontakter? Jag har försökt skicka epost från en av mina nya epost som finns men som jag inte använt tidigare och det fungerar inte! När jag går in på gmail för att titta har den inte kommit. Hur tar jag bort tex yahoo? Kan jag göra det utan vidare eller får det oanade konsekvenser. Jag gick in i appar och fick upp yahoo, men jag kunde inte ta bort det utan bara installera! Nu börjar det verkligen bli jobbigt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda en annan app än Samsungs mejlapp. Sen om du vill använda Google, Microsofts Outlook eller Yahoos är ju bara en smaksak.

 

Om din dator har samma kontakter som i appen i mobilen så synkas de via en server idag och då kan en annan mejlapp också synkas mot den servern.

 

Kan du skicka och ta emot Yahoo-mejl om du i mobilens webbläsare går till webbsidan för Yahoo mail?

 

20 minuter sedan, skrev Eva-Leena:

Jag har försökt skicka epost från en av mina nya epost som finns men som jag inte använt tidigare och det fungerar inte!

Vilket företag har du fått de nya mejladresserna från?

Menar du att det är i Samsungs mejlapp som det inte fungerar?

 

20 minuter sedan, skrev Eva-Leena:

När jag går in på gmail för att titta har den inte kommit.

Menar du att du har skickat ett mail till en Gmail-adress?

Var/Hur går du in på Gmail, app, webbsida eller något annat?

20 minuter sedan, skrev Eva-Leena:

Hur tar jag bort tex yahoo?

Från Samsungs mejlapp?

Bör stå på Samsungs hjälpsidor: https://chemicloud.com/kb/topic/mail-client-setup/

20 minuter sedan, skrev Eva-Leena:

Kan jag göra det utan vidare eller får det oanade konsekvenser

Mejlen försvinner från mobilen men de ska ju inte försvinna från Yahoos server eller från datorn.

20 minuter sedan, skrev Eva-Leena:

Jag gick in i appar och fick upp yahoo, men jag kunde inte ta bort det utan bara installera!

Låter som att du har installerat någon app från Yahoo installerad för närvarande men har haft det förut.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Eva-Leena:

Problemet löst!

Vilken var lösningen?

Markera gärna inlägget, som du tyckte var till mest hjälp, som "Solution"

(Mark as Solution)

 

(Det är jättesvårt att översätta den texten, därför står den på engelska)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Jag hade gjort en uppdatering av telefonen och behövde godkänna avisering skull ges för eposten till telefonen

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Mikael63:

(Mark as Solution)

(Det är jättesvårt att översätta den texten, därför står den på engelska)

Den är inte ett dugg svår att översätta. Ordagrant blir det "Markera som lösning".  Men när Invision Community-plattformen uppdaterades togs denna och en del andra svensköversättningar bort, naurligtvis inte av någon Eforummoderator, för att ersattes av de engelska originalen. Före detta kunde vi klicka på knappen "Markera som bästa lösning" varefter tråden markerades som "löst". Nu blir det Solution. Jag ser att gamla trådar med "Lösning" också fått "Solution" istället för Lösning trots att man valt Språk > Svenska längst ner på sidan. 😠

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Den är inte ett dugg svår att översätta.

Sant. Jag menade att det var jättesvårt att få den texten översatt här på eforum, införd i plattformen.

Kan det kanske vara så att det är viljan som saknas?

(Det brukar antingen vara avsaknad av kompetens eller vilja, ibland både och, när saker inte blir gjorda)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Cecilia changed the title to Problem med Yahoo-mejl i mobilen
 Share

×
×
  • Skapa nytt...