Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Två konton på Facebook


IT-hjälpen
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en besökare som har två konton på Facebook.

Han har två mailadresser där bara en punkt mellan för och efternamn skiljer dem åt.

Han har samma lösenord till båda.

I det ena kontot har han en profilbild men inte i det andra.

 

Oavsett vilket konto han loggar in på så hamnar han i det kontot som inte har bild.

Hur är det möjligt?

 

Han skulle vilja ta bort kontot utan bild, men när han klickar på "Inaktivera och ta bort" så händer ingenting.

Mycket märkligt det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Facebook skriver: 

Kan jag skapa flera Facebook-konton?

Facebook är en community där alla använder sina riktiga identiteter. Det strider mot Facebooks communityregler att ha fler än ett personligt konto.

Kan jag slå ihop Facebook-konton om jag har fler än ett?

Det strider mot våra communityregler att ha fler än ett personligt konto och därför erbjuder vi inget alternativ för att slå samman flera konton. Du kan dock manuellt byta till ett konto och behålla den information som är viktig för dig.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev IT-hjälpen:

Jag har en besökare som har två konton på Facebook.

Han har två mailadresser där bara en punkt mellan för och efternamn skiljer dem åt.

...

Oavsett vilket konto han loggar in på så hamnar han i det kontot som inte har bild.

...

Han skulle vilja ta bort kontot utan bild, men när han klickar på "Inaktivera och ta bort" så händer ingenting.

Är det möjligtvis gmail-adresser som din besökare har? I så fall avser de faktiskt endast en e-postlåda, punkten har ingen betydelse i gmail-adresser. Fast han borde i så fall se att det är samma Inkorg för mejlen till de båda adresserna.

 

Det skulle också förklara Facebook-kontona, som kanske bara är ett konto. Fast om Facebook gör skillnad på mejladresserna vid inloggning så faller väl den förklaringen. Tänkte annars att bilden vid något tillfälle tagits bort, i det enda Facebook-kontot.


Men att ta bort kontot han kommer in till utan att se till att det andra går att logga in till verkar lite dumt tycker jag, om det nu är två Facebook-konton. Förstås också dumt att ta bort om det skulle vara så att det finns endast ett Facebook-konto.


I alla fall några idéer ...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev ChristerE:

Men att ta bort kontot han kommer in till utan att se till att det andra går att logga in till verkar lite dumt tycker jag, om det nu är två Facebook-konton. Förstås också dumt att ta bort om det skulle vara så att det finns endast ett Facebook-konto.

👍

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

2021-12-27 19:47, skrev ChristerE:

Är det möjligtvis gmail-adresser som din besökare har? I så fall avser de faktiskt endast en e-postlåda, punkten har ingen betydelse i gmail-adresser. Fast han borde i så fall se att det är samma Inkorg för mejlen till de båda adresserna.

 

Det skulle också förklara Facebook-kontona, som kanske bara är ett konto. Fast om Facebook gör skillnad på mejladresserna vid inloggning så faller väl den förklaringen. Tänkte annars att bilden vid något tillfälle tagits bort, i det enda Facebook-kontot.


Men att ta bort kontot han kommer in till utan att se till att det andra går att logga in till verkar lite dumt tycker jag, om det nu är två Facebook-konton. Förstås också dumt att ta bort om det skulle vara så att det finns endast ett Facebook-konto.


I alla fall några idéer ...

Tack för alla fina svar. Ni funderar i samma banor som jag.

Problemet är att besökaren säger sig ha blivit av med inlägg.

Intressant det här med punkten i gmail-adresser.

Vi ser att besökaren har två konton då namnet följs av olika siffror

 

Vi forskar vidare.

Tacksam för alla tips

 

Mons

Redigerad av IT-hjälpen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-12-27 13:34, skrev IT-hjälpen:

I det ena kontot har han en profilbild men inte i det andra.

 

Oavsett vilket konto han loggar in på så hamnar han i det kontot som inte har bild.

Hur är det möjligt?

Kan det vara något cache-problem i webbläsaren?

Dvs har ni kollat att använda olika webbläsare till de två kontona.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, skrev Cecilia:

Kan det vara något cache-problem i webbläsaren?

Dvs har ni kollat att använda olika webbläsare till de två kontona.

Vi får prova det 🤗

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min besökare säger så här:
 

”Jag bad min syster att skicka ett meddelande på min facebook. Jag kan inte se det varken på mitt konto med bild eller det andra utan bild.”    
 

Mycket märkligt tycker jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din besökare skickar ett meddelande till sin syster och systern besvarar det. Kommer svarsmeddelandet fram då?

 

Nu är jag ingen Facebook-användare men måste man inte vara inloggad för att se att det har kommit ett meddelande och din besökare kunde ju bara logga in på det ena kontot.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
2021-12-30 12:47, skrev Cecilia:

Om din besökare skickar ett meddelande till sin syster och systern besvarar det. Kommer svarsmeddelandet fram då?

 

Nu är jag ingen Facebook-användare men måste man inte vara inloggad för att se att det har kommit ett meddelande och din besökare kunde ju bara logga in på det ena kontot.

Du har säkert rätt i det du skriver Cecilia.

Nu har inte besökaren hört av sig igen så vi får väl se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...