Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Chrome kraschar


ganil45
 Share

Rekommendera Poster

Jag har problem med Chrome på vissa sidor när jag ska fylla i formulär eller I sökruta. Chrome stänger då ner. Hur åtgärda? Inte fel på webbsidan för om jag kör Internet webbläsare då funkar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat med att inaktivera alla tillägg som finns i Chrome för att se om krascherna då upphör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Gäller Chrome i Android och där hittar jag inga tillägg att avaktivera. Går ju ej heller att installera om Chrome i Android då appen kommer förinstallerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, skrev ganil45:

Går ju ej heller att installera om Chrome i Android då appen kommer förinstallerad.

Du kan avinstallera Chrome. Då kommer alla uppdateringar av Chrome att avinstalleras. Google Play kommer då att vilja uppdatera till den senaste. Testa det.

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, som jag skrevs avinstalleras alla uppdateringar av appen så att den blir i det utförande den var när den först lades in i telefonen. Därefter installeras uppdateringarna, om man godkänner det. Det blir då snarlikt en fullständig ominstallation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googles tips: https://support.google.com/chrome/answer/142063?hl=en-GB&co=GENIE.Platform%3DAndroid

 

7 tips för att fixa krascher i Chrome på Android, dock överlappande med ovanstående tips:

https://android.imyfone.com/android-issues/fix-chrome-keep-crashing-android/ Men nummer 6 är ett tips på ett program/app och det skulle jag vara försiktig med att installera utan att noga kolla upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som jag hittat en lösning. Chrome går ju inte avinstallera men jag kunde ta bort de senaste uppdateringarna. Om jag sen struntade i att uppdatera Chrome igen så verkar det att fungera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev ganil45:

Chrome går ju inte avinstallera men jag kunde ta bort de senaste uppdateringarna.

Den lösningen påminner lite om denna:

8 timmar sedan, skrev Mikael63:

Då kommer alla uppdateringar av Chrome att avinstalleras.

;)

 

Nästa gång en kontroll körs för att leta uppdateringar kommer Chrome att vara inkluderad i dessa. Jag föreslår att du låter Chrome uppdateras och kollar om problemen återkommer.

 

Personligen skulle jag ha valt en annan webbläsare om den jag redan har krånglar.

(Använder Vivaldi)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör installera uppdateringarna som kommer. Det du kan testa är att leta reda på appen i telefonens inställningar och testa rensa appens data och cache.

Det brukar ofta lösa problem som detta.

 

Men som sagt, finns gott om alternativ om du vill byta webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...