Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook tar ej emot mail på datorn


TomasMikael
 Share

Go to solution Solved by TomasMikael,

Rekommendera Poster

Jag kör Outlook under Microsoft 365. Nu har Outlook slutat ta emot mail på datorn. Jag får fortfarande mail på telefon/surfplatta, men där är det ju andra epost-klienter. Jag har kollat så att användare och lösenord till Internetleverantören (Telia) är rätt. När jag trycker på knappen "Skicka/ta emot för alla mappar" blinkar rutan till som hastigast men ingen ny mail dyker upp. Det går fortfarande att skicka mail. Någon som har en lösning på detta?

TomasMikael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, skrev TomasMikael:

Jag har kollat så att användare och lösenord till Internetleverantören (Telia) är rätt.

Är Telia även din e-postleverantör? Att du har en e-postadress med @telia.com?

 

Tillägg:

Av beskrivningen har detta fungerat bra tidigare.

Är det så att det finns något samband när detta problem uppstod? Har du ex. lagt till en ny/annan enhet för att ta emot e-posten?

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Tack för hjälpen. Telias tekniker löste problemet, även om det kostade en slant.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon aning om vad de gjorde för att fixa det?

Kan ju vara bra att veta för någon annan som får samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Hej. Tydligen var det en konflikt med att jag har andra epostklienter på mobil och surfplatta. Han styrde om inkommande mail från pop-kontom till imap (tror jag det hette). Nu har jag en ny inkorg och alla gala mail är flyttade till Arkiv.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

Pop-konton brukar ta bort mejl från mejlservern och då kan ju inte någon annat mejlprogram hämta dem. Men i alla fall i mejlprogram på datorn brukar det gå bra att ställa in att de ska tas bort först efter ett visst anta dagar eller inte alls.

 

Kolla dock att mejlen nu blir säkerhetskopierade eftersom det inte är garanterat att de blir nedladdade till datorn när det är ett imap-konto. Telia har ju rätt lite utrymme på mejlservern så det kan ju vara nödvändigt med lite specialhantering för att det inte ska bli fullt där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...