Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Outlook tar ej emot mail på datorn


TomasMikael
 Share

Go to solution Solved by TomasMikael,

Recommended Posts

TomasMikael

Jag kör Outlook under Microsoft 365. Nu har Outlook slutat ta emot mail på datorn. Jag får fortfarande mail på telefon/surfplatta, men där är det ju andra epost-klienter. Jag har kollat så att användare och lösenord till Internetleverantören (Telia) är rätt. När jag trycker på knappen "Skicka/ta emot för alla mappar" blinkar rutan till som hastigast men ingen ny mail dyker upp. Det går fortfarande att skicka mail. Någon som har en lösning på detta?

TomasMikael

Link to comment
Share on other sites

9 timmar sedan, skrev TomasMikael:

Jag har kollat så att användare och lösenord till Internetleverantören (Telia) är rätt.

Är Telia även din e-postleverantör? Att du har en e-postadress med @telia.com?

 

Tillägg:

Av beskrivningen har detta fungerat bra tidigare.

Är det så att det finns något samband när detta problem uppstod? Har du ex. lagt till en ny/annan enhet för att ta emot e-posten?

Edited by Mikael63
Link to comment
Share on other sites

TomasMikael

Ja, jag har Telia som e-postleverantör. Strax innan hade jag bytt min C-disk (SSD) till en större.

Link to comment
Share on other sites

TomasMikael

Hej. Tack för hjälpen. Telias tekniker löste problemet, även om det kostade en slant.

Link to comment
Share on other sites

Har du någon aning om vad de gjorde för att fixa det?

Kan ju vara bra att veta för någon annan som får samma problem.

Link to comment
Share on other sites

  • Solution
TomasMikael

Hej. Tydligen var det en konflikt med att jag har andra epostklienter på mobil och surfplatta. Han styrde om inkommande mail från pop-kontom till imap (tror jag det hette). Nu har jag en ny inkorg och alla gala mail är flyttade till Arkiv.

Link to comment
Share on other sites

Tack!

Pop-konton brukar ta bort mejl från mejlservern och då kan ju inte någon annat mejlprogram hämta dem. Men i alla fall i mejlprogram på datorn brukar det gå bra att ställa in att de ska tas bort först efter ett visst anta dagar eller inte alls.

 

Kolla dock att mejlen nu blir säkerhetskopierade eftersom det inte är garanterat att de blir nedladdade till datorn när det är ett imap-konto. Telia har ju rätt lite utrymme på mejlservern så det kan ju vara nödvändigt med lite specialhantering för att det inte ska bli fullt där.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share



×
×
  • Create New...