Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Zoom Krashar, någon minut efter mötesstart.


eken81
 Share

Rekommendera Poster

Jag har börjat få problem med att Zoom kraschar efter någon minut då jag anslutit till ett möte. Zoom ansluter igen och kraschar igen.

 

Har Googlat och fann att Googles backup programvara kunde vara en anledning, denna har jag stängt ner, men detta hjälpte inte. När jag testade så kopplade jag upp datorn, mot min mobil och ingen krasch skedde.

 

I övrigt så kommer jag inte på att jag ändrat något, installerat, eller liknande.

 

Har någon råkat ut för något liknande? Har ni tips på vad jag kan göra för att slippa krascher?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-10-20 09:29, skrev eken81:

När jag testade så kopplade jag upp datorn, mot min mobil och ingen krasch skedde.

Menar att Zoom fungerar med internet via mobilen och mobilnätet men inte med internet via routern och fiber/kabelteve/ADSL?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, skrev Cecilia:

Menar att Zoom fungerar med internet via mobilen och mobilnätet men inte med internet via routern och fiber/kabelteve/ADSL?

Sorry jag var otydlig, menade att jag körde via ZOOM appen i mobilen, vilket inte säger mycket för att felsöka Zoom på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslag på inställningar mm att ändra i Zoom: https://community.zoom.com/t5/Meetings/Zoom-keeps-crashing-when-someone-shares-their-screen/m-p/3419

 

Tillägg: Ser ut som något ytterligare tips här: https://www.drivereasy.com/knowledge/fixed-zoom-crashing/

Men ladda inte ner något program därifrån utan kolla på datortillverkarens webbplats efter nyare/äldre drivrutiner.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Thirteen:

Mobil, märke och modellbeteckning?

 

Det är datorn och inte mobilen som ger problem. En Windows 10 dator. Jag bara skrev om mobilen för att det var lösninen i stunden, att genomföra mötet på mobilen istället, som alltså fungerade. Sitter i skrivande stund på ett möte och datorn bråkar som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon skillnad om mötet startas utan kamera? Utan mikrofon? Andra ljudenheter?

 

Tänker om det "bara" kraschar när mötet startas och kamera/ljud ska användas.

Kan man göra ett testsamtal i Zoom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...