Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söka med bild


Pelle Penna
 Share

Rekommendera Poster

Att göra bildsök via Google är ju känt för många, men att Windows 10 har en inbyggd funktion för detta visste jag inte utan upptäckte detta nyss.

Man klickar på det lilla förstoringsglaset nere till vänster och i rutan som kommer upp  så har men en liten ikon nere i höger hörn och klickar man där så kan man rita av den yta på bildskärmen som man vill söka efter. Kan ju då vara bra att dölja alla skrivbordsikoner innan. Jag har inte sett detta tidigare

image.png.50c810095ba98b153f1aab4ed3dd6445.png

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte heller sett det förut men innan man använder tjänsten så kan det vara bra att hålla musen över det inringade i:et och läsa vad det innebär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Cecilia:

Jag har inte heller sett det förut men innan man använder tjänsten så kan det vara bra att hålla musen över det inringade i:et och läsa vad det innebär.

Ja om man nu orkar med dessa villkor. Man bör men men men.......

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, skrev Pelle Penna:

Att göra bildsök via Google är ju känt för många, men att Windows 10 har en inbyggd funktion för detta visste jag inte utan upptäckte detta nyss.

Man klickar på det lilla förstoringsglaset nere till vänster och i rutan som kommer upp  så har men en liten ikon nere i höger hörn och klickar man där så kan man rita av den yta på bildskärmen som man vill söka efter. Kan ju då vara bra att dölja alla skrivbordsikoner innan. Jag har inte sett detta tidigare

image.png.50c810095ba98b153f1aab4ed3dd6445.png

Nere till vänster...var exakt menar du? I aktivitetsfältet nånstans? Hittar inget förstoringsglas, bara Start och Aktivitetsvy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I aktivitetsfältet ja, bredvid Start.

1428620563_StartSk.png.d125def18a91f71703059870cabdc931.png

Du kanske har en sökruta i stället för ett förstoringsglas.

 

Hovrar jag över det inringade i:et, som Cecilia skrev att man skulle göra, får jag upp "Bilderna du tillhandahåller kan användas för att göra Bings  bildbehandlingstjänster bättre".

1237085227_iBingsbildbehandling.png.007d871996bff1a8aa6e643c33e8c17b.png

Detta kan verkligen behövas för MS Edges Bing är urusel på att hitta Microsofts www.msn.com/sv-se/livsstil/travel-sidor där det finns mer info om den spotlightbild man söker. Jag bingsöker ibland eftersom låsskärmen inte alltid visar var bilden är tagen (Gillar du bilden?).

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev Tomas E:

Nere till vänster...var exakt menar du? I aktivitetsfältet nånstans? Hittar inget förstoringsglas, bara Start och Aktivitetsvy.

Det kan hända att du måste högerklicka på aktivitetsfältet och i popupmenyn välja Sök och sen hur du vill visa sök-funktionen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev .M:

Det kan hända att du måste högerklicka på aktivitetsfältet och i popupmenyn välja Sök och sen hur du vill visa sök-funktionen.

Jag kom på det igår kväll faktiskt, men det var så sent så jag orkade inte börja leta. Tror jag har ställt in så att förstoringsglaset inte syns som "default".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...