Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med windows-inloggning


Vattentornet
 Share

Rekommendera Poster

I vanliga fall dyker det upp en vacker bild med datum och klockslag samt en ruta där jag skriver ett kort lösenord för att sedan komma till Skrivbordet och alla program.

Men nu händer det att jag istället får upp en bild där det bara står Windows-inloggning samt en nedtonad ruta med beskrivning på en bild som inte syns. Men det kommer inte upp en inloggningsruta. I nedre högra hörnet finns en nätverkssymbol. Se bifogad bild. Jag försöker på olika sätt få upp inloggningsrutan men lyckas inte. Återstår att stänga av datorn och börja om, vilket då brukar gå bra. 

Någon som kan ett knep för att få fram inloggningsrutan? 

IMG_8374.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant så skulle jag säga att du på något vis råkat aktivera funktionen att hämta bakgrundsbild från Bing, jag tror den funktionen är inbyggd i Windows och den brukar kunna visa info om motivet i bilden som visas. Men varför den visar en knasig bild och ingen ruta för lösenord är ju knepigare.

 

Har du provat att klicka på en blank yta? Jag behöver klicka med musen eller trycka mellanslag innan jag får mata in mitt lösenord på min windowsdator. Trycka mellanslag på din kanske hjälper?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I  vanliga fall brukar jag trycka Enter eller klicka på musen för att få fram lösenordsrutan. Mellanslag har jag inte provat än. Får testa nästa gång det händer!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr kommer jag inte ihåg om jag gjorde eller inte. Får föra bok på vad jag testar nästa gång det händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...