Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Black out


FLY
 Share

Rekommendera Poster

När jag surfa liten stund på webben vilken webb sidan som helst plösligt stanna hela sidan , hela skärmen hel svart ögonblick sen återvända tillbaka samma sidan igen,

va kan det bero på ,jag haft denna datorn mer än 10 år en hp envy 17" kan det vara grafik kort eller nånting annat ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sker detta enbart när du surfar? Inte om du gör annat på datorn? Och det är hela skärmen som blir svart?

Spontat om skärm försvinner och kommer tillbaka så kan det röra sig allt från glapp till minnesfel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket att svara mitt inlägg ! vad menas med allt från glapp till minnesfel ? vad kan man göra åt ?

finns risk att datorn komma inte att fungera längre eller dags att köpa en ny dator ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du datorn ansluten till en extern skärm? Är det den som slocknar, slocknar den samtidigt som den i laptopen.  Om du inte har, testa anslut en extern skärm och se om den beter sig på samma vis.

Har du uppdaterat datorn nyligen, är det en nu drivrutin som bråkar?

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade ut för samma sak nu på morgonen. Vet inte vad det kan bero på. Det var bara 1-2 sekunder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som överbelastning på internet 

Eftersom vi flera har märkt av det

Sen beror vilka webbsidor händer på 

Är svenska sidor eller utlänska sidor 

Kan vara dam i maskinen.  

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har hänt mig lite då och då under åren och jag har bara tänkt att det har varit någon tillfällig flaskhals i Windows så att grafikkortet inte får någon data under någon sekund. Åtminstone förr (Windows 7 och tidigare) så fanns det en begränsad mängd grundläggande grafikobjekt (GDI) eller något sånt.

 

Överbelastning på internet är det nog inte eftersom hela skärmen blir svart och inte bara webbläsarfönstret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer regelbundet? Vilken webbläsare använder du? Om du går in i inställningar på webbläsaren så brukar du kunna söka efter en viss inställning. Sök på hårdvaruacceleration, om den är påslagen, stäng av den. Det kan bli så att du upplever att webbsidorna blir lite långsammare, men om problem med svart skärm försvinner, så betyder det nog att webbläsaren har börjat springa ifrån din dator.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev .M:

Sök på hårdvaruacceleration, om den är påslagen, stäng av den.

I Vivaldi kallas det för maskinvaru...

 

image.png.f4c5bfdea0bf21da05543d67bde03239.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...