Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Myggfrizon.se är inte seriöst företag


Dimos
 Share

Rekommendera Poster

Efter 3 veckor har jag fortfarande inte fått ett myggarmband som jag beställde efter rekommendation av PC För Alla nr 10. Har skrivit 3 mail utan att få svar. Chattat med ”Johan” 2 ggr. Första gången svarade han att ”Tracking koden verkar krongla” och att de skickade varan samma dag. Idag, efter 3 dagar försökte jag chatta jag igen med honom men fick inget svar på 5 timmar så jag gav upp! De ska ju svara ”omedelbart” enligt sajten och leverera inom 1-3 dagar! Något telefonnummer till kundtjänsten finns inte. Jag har tyvärr betalat med swish 328 kr. PC För Alla borde varna för oseriöst företag.

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Dimos:

Efter 3 veckor har jag fortfarande inte fått ett myggarmband som jag beställde efter rekommendation av PC För Alla nr 10. Har skrivit 3 mail utan att få svar. Chattat med ”Johan” 2 ggr. Första gången svarade han att ”Tracking koden verkar krongla” och att de skickade varan samma dag. Idag, efter 3 dagar försökte jag chatta jag igen med honom men fick inget svar på 5 timmar så jag gav upp! De ska ju svara ”omedelbart” enligt sajten och leverera inom 1-3 dagar! Något telefonnummer till kundtjänsten finns inte. Jag har tyvärr betalat med swish 328 kr. PC För Alla borde varna för oseriöst företag.

Om det är någon tröst så fungerar inte ultraljud eller några ljud alls som skydd mot mygg. Det finns hur många studier som helst som visar att det ger noll effekt: https://en.wikipedia.org/wiki/Insect_repellent

Myggfrizon verkar för övrigt vara ett utlandsbaserat företag som gömmer sig under .se-domän för att verka mer seriöst. Det organisationsnummer de uppger är inget riktigt org-nummer.

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det tråkigt att det fortfarande finns nätföretag som bara är ute efter att "lura" sina kunder.

 

Och jag håller med MuMu, ultraljud har ingen effekt på myggor, dom använder luktsinne och "färg" enligt forskare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, skrev Dimos:

efter rekommendation av PC För Alla nr 10

Kan man inte hitta den artikeln/testet på nätet?

Det närmaste jag kommer är detta:

https://m3.idg.se/2.1022/1.662970/myggdodare/sida/4/silverline-myggfritt-25

Betyg 4/5

 

 

Det finns väl en massa appar till mobilen som ska göra samma jobb.

Jag testade en sådan, för länge sedan. Mobilen låg på ett bord med appen igång och efter en stund landade ett par myggor på mobilen...

Å andra sidan hade vi en sån Thermacell och det landade en mygga på den med...

 

hehe:

image.png.2b9fbd0b54cb929e1b6ce504cd7e3a2d.png

Redigerad av Mikael63
8 g
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något SOM Fungerar, och är gratis är torkad (det tar ett år) Björkticka...

Den tänds och glöder sedan sakta, och avger något? som myggen hatar = myggfritt.

Förvaras lämpligen i en Té-kula av stål, vid transport.

Vid test i Norrland och det var inte vindstilla... SÚPERB...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen. När man söker på myggfrizon.se hamnar man på frimyggzon.se, där jag kan se min order från den 10/8. Jag lyckades trots allt att få ett svar från "Johan" den 27/8: 

"Hejsan! Den borde vara hos dig vid denhär tiden. Vi pratar med postnord ifall ditt paket kan vara borttappat. I det fallet återbetalar vi självklart dig". 

Det har dock inte hänt något med min order sedan dess. På facebook finns en gatuadress i Åkersberga utan nummer (Högbackavägen 18438), men varken Hitta eller Eniro hittar företaget. Så nog borde företaget svartlistas!

Ang effektiviteten, jag har Thermacell som fungerar bra tycker jag. Myggarmandet skulle vara en rolig grej till min dotter, som hatar mygg (och dem henne!). 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-08-26 15:15, skrev Dimos:

Tack Cecilia. Jag skrev till Martin.

Fått något svar?

 

 

Citat
MARTIN APPEL
KONSUMENTREDAKTÖR PC FÖR ALLA

Jag jobbar med konsumentjournalistik - granskar företagen för att se till att de behandlar sina kunder på ett schysst sätt. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin svarade så här:

"Bara en korrigering: Det myggarmband som du pratar om är inget vi har rekommenderat. De produkter som vi rekommenderar är saker vi testar och som vi ger betyg. Dessa får våra "medaljer", alltså "PC för Alla rekommenderar" och "Bäst i test".

Utöver dessa produkter skriver vi om mycket annat i PC för Alla. Vi skriver till exempel nyheter om nya produkter och vi skriver "prylsvep" om roliga och annorlunda prylar inom ett visst tema. Detta är dock ingenting som vi själva har testat - och vi ger dem med andra ord aldrig några medaljer eller betyg."

I och med att myggarmbandet nämndes i tidningen, så tycker jag att den borde varna för företaget, så att inga flera förlorar pengar.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen. För rättvisans skull vill jag meddela att till min förvåning fick mina pengar återbetalda via swish! Jag fick också ett mail om återbetalningen, dock utan någon förklaring eller ursäkt. Jag vill  ändå varna för icke seriös sajt. 

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...