Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ta bort (flash?) från usb-minne?

Klippan
 Share

Go to solution Solved by Klippan,

Recommended Posts

Klippan

Hej, har ett USB-minne som har någon inbyggd funktion (flash?). Om det råkar sitta i PC:n vid uppstart så stannar PC:n och det kommer ett meddelande att det måste tas bort. Om jag gör det så startar PC:n upp som den ska. Därefter kan jag använda USB-minnet som vanligt. Jag har försökt formatera om det men det blir ingen skillnad. Jag är inte intresserad av någon extrafunktion utan vill bara att det ska fungera som som ett vanligt USB-minne. Går det och vad ska jag göra?

Cecilia
5 timmar sedan, skrev Klippan:

Hamnade nog i fel kategori men det kanske fixar sig ändå?

Jag har nu flyttat tråden till en bättre kategori.

Cecilia

Moderator

Det finns USB-minnen som är så. Ändra startordningen i BIOS så datorn startar hårddisken före USB. 

• Like 2

• Solution
Klippan

Tack för svaren. Jag fick ett tips från annat håll att använda kommandot DISKPART som raderar/formaterar USB-minnet på ett "djupare" sätt. Så jag testade det och då försvann stoppet vid uppstarten av PC:n och jag antar att det nu fungerar som ett "normalt" USB-minne.

• Like 2

Mikael63
26 minuter sedan, skrev Klippan:

Tack för svaren. Jag fick ett tips från annat håll att använda kommandot DISKPART som raderar/formaterar USB-minnet på ett "djupare" sätt. Så jag testade det och då försvann stoppet vid uppstarten av PC:n och jag antar att det nu fungerar som ett "normalt" USB-minne.

Ja, du tog förmodligen bort boot-flaggan då.

image.png.ad3cc872da97c47040db5181e3efa557.png

Edited by Mikael63
bild