Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Administratör


qpre1974
 Share

Go to solution Solved by qpre1974,

Rekommendera Poster

Trots att jag loggat in mig som administratör kräver HPs Scan and Print Doctor att jag måste logga in som administratör trots att jag redan gjort det. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl skillnad på att logga in som administratör och på att köra ett program som administratör(?)

Högerklicka på exe-filen (som jag antar det är frågan om?) och välj "Kör som administratör".

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultatet förblev detsamma även om jag valde "Kör som  administratör". Tidigare har det fungerat direkt utan problem.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var jättelängesen jag hade något problem med min skrivare och behövde använda min HP Print and Scan Doctor-app så jag minns inte om jag måste välja Kör som administratör för att programmet skulle sätta igång men skrivaren måste förstås sättas på så appen hittar den för att kunna diagnosticera den. Du har väl inte glömt att slå på skrivaren? https://support.hp.com/se-sv/document/c03287504

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två HP- skrivare och båda är på när jag försöker öppna Scan och Print Doctor. Detta fel förekommer i båda mina datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev qpre1974:

Trots att jag loggat in mig som administratör kräver HPs Scan and Print Doctor att jag måste logga in som administratör trots att jag redan gjort det. Vad göra?

Vad har du för fel på din skrivare, eftersom du behöver köra Scan och Print Doctor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den trådlösa internetanslutningen funkar inte alltid bra. Vad gäller felet med Print and Scan Doctor, så har jag kollat på engelskspråkiga internetsajter så verkar det vara flera som har fått ett likadant fel på sistone, men ingen lösning har presenterats varken av HP eller någon annan på de sidor jag fick fram. Men kanske dyker det upp någonting när jag fortsätter sökandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Felet verkar förekomma i HP Scan and Print Doctor-programmets version 5.6.1.016. Tidigare version 5.6.1.010 verkar ha funkat bra. Man kanske kan hitta den tidigare versionen någonstans på internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad gör då detta HP Scan and Print Doctor?

Gissningsvis kollar programmet efter om det finns nya drivrutiner eller nyare firmware men det kan man ju kolla manuellt.

Vilken skrivare är det som krånglar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Mikael63:

Men vad gör då detta HP Scan and Print Doctor?

Se länken i mitt inlägg!

 

Du kanske kan ladda ner den gamla versionen här

https://www.best-university.com/install-scan-for-hp-printers/

Skrolla ner till Download HP Print and Scan Doctor 5.6.1.010
Details: HP Print and Scan Doctor 5.6.1.010 is a free tool for Windows to help resolve printing and scanning problems. HP Print and Scan Doctor has a number of additional tools and features to help you resolve printer issues or find information about your printer. This download is licensed as freeware for the Windows (32-bit and 64-bit) operating system.

Redigerad av mbgtmari
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker öppna den länkade webbsidan får jag meddelande att "Farlig webbsida blockerad". Jag vågar inte använda den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den sidan länkar bara vidare till andra sidor och i fallen med HP-program så länkar den till HP:s sidor. Så har inte HP kvar den gamla versionen lär man inte kunna få den gamla versionen via best-university heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick den gamla versionen via en annan sida, men svaret var samma, den kräver administrators rättigheter fast jag skrivit in mig som admistrator. Och svenska HP verkar inte ha någon e-mail-adress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men det hjälpte inte. I stället hittade jag på min andra dator en Scan and Print Doctor-fil från juni 2021 som jag kopierade till denhär datorn och den versionen funkade bra. Nu är problemet löst.

Tack till alla er som erbjöd hjälp.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som att du behöver logga in för att komma vidare till möjliga supportalternativ.

https://support.hp.com/se-sv/contact-hp

Är skrivarna mer än tre år har de gissningsvis ingen personlig support längre.

11 timmar sedan, skrev qpre1974:

Den trådlösa internetanslutningen funkar inte alltid bra.

Har du prövat med att flytta omkring skrivarna och routern för att se om det fungerar bättre på något annat ställe?

Finns det andra trådlösa nätverk i närheten som kan störa ditt?

Kan du beskriva på vilket sätt det inte funkar bra?

 

Tillägg: Såg inte att du svarade under tiden jag skrev

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...