Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Adress 192.168.1.0


qpre1974
 Share

Rekommendera Poster

När jag för söker installera en HP B109-skrivare till trådlöst nätverk, får jag felmeddelande att jag har konflikt med adresserna 192.168.0.0 och 192.168.1.0. Alla mina apparater ligger på den  första, så hur får jag bort den sistnämnda adressen eller finns det ett annat sätt att lösa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det installationsprogrammet för skrivaren som ger felmeddelandet?

Är det en ny skrivare eller en begagnad? (Jag hade en B109bz för länge sedan, lirade inte alls bra trådlöst med Windows men bra i Linux)

Om den är begagnad, och det är den som har 192.168.1.xxx, behöver du använda skrivarens display och ändra nätverksinställningarna. Bör finnas DHCP=On eller något liknande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är installationprogrammet som strular till det. Skrivaren är begagnad och jag hittar inte den DHCP- intällningen som du nämnde

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst!

Det behövdes ingen cd-skiva. Jag bytte enligt Phenomens anvisningar skrivarens ip-adress i routerns inställningar till en 192.168.0.0-adress och den adressen dök sedan upp när jag gjorde ominstallationen av skrivaren.

Jag tackar både Phenomen och Mikael63 för era råd, utan er hade jag inte klarat av detta.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...