Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hörlursuttaget - Det knäpper ibland


Tomas E
 Share

Rekommendera Poster

När jag sitter med hörlurarna så knäpper det till ibland, fastän jag inte lyssnar på något. Vissa inspelningar kan ha felaktigheter, men det låter som sagt även när jag inte lyssnar på något. Använder jag mitt externa ljudkort har jag inte problemet, varför jag antar att problemet ligger i någon av datorns komponenter. Vad kan orsaka detta?

Redigerad av Tomas E
Det hörs i båda kanalerna.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att veta vad det kan vara utan att ha sett hörlurarna, eller datorn. Oftast brukar det bero på kabelbrott, glappkontakt eller oxidation någonstans. Eller hur pass bra jordningen är genomförd.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Thirteen:

Svårt att veta vad det kan vara utan att ha sett hörlurarna, eller datorn. Oftast brukar det bero på kabelbrott, glappkontakt eller oxidation någonstans. Eller hur pass bra jordningen är genomförd.

I så fall i datorn. Jag hör inte det här ljudet när jag använder hörlurarna i ljudkortet.

 

Jordningen säger du. Jordningen till elnätet eller datorns interna jordning? (Om det finns nåt sånt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3.5 kontakt. "2.5  kontakt "  Kan knäppa lite om inte sitter rätt .  Kan vara höger eller vänster .

Usb kontakt kan  det vara glapp i själva kabel eller själva kontakten 

 

Eller vid luran som glapp sitter .

 

Är 2.5 kontakt så kan testa mot mobilen 

Uppstår samma fel .  Är glapp i utrustning 

 

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, skrev Stafstaf:

3.5 kontakt. "2.5  kontakt "  Kan knäppa lite om inte sitter rätt .  Kan vara höger eller vänster .

Usb kontakt kan  det vara glapp i själva kabel eller själva kontakten 

 

Eller vid luran som glapp sitter .

 

Är 2.5 kontakt så kan testa mot mobilen 

Uppstår samma fel .  Är glapp i utrustning 

 

 

 

Ah, just det! Jag har ju en 3,5" adapter när jag använder dem till ljudkortet och 2,5" i datorn. Ska prova att vrida lite på den om jag hör det fler gånger. Kan ju vara så enkelt förhoppningsvis. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Tomas E changed the title to Hörlursuttaget - Det knäpper ibland
 Share

×
×
  • Skapa nytt...