Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tar lång tid att ladda ner Lightroom


Torparen
 Share

Go to solution Solved by Torparen,

Rekommendera Poster

Har köpt en ny dator märke enligt ovan. Då jag laddar hem fotoprogram Lightroom, tar det nästan tre timmar, är detta normalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är inte normalt på något sätt.

 

Om du inte har haft detta Lightroom tidigare på din nya dator, så loggar du in på Adobe.se och hämtar Installationsfilen för Lightroom där, då får du först automatiskt installation av Creative Cloud, där du samlar dina adobeprogram.

När detta är installerad, går installationen av Lightroom automatiskt igång det också.

Totalt tar allt detta runt 20 minuter, beroende på hur snabb datorn är. Kan alltså gå något fortare, men säg mellan 15-20 minuter.

Installationsfilen tar inte ens en halv minut att ladda ner.

 

Så tar allt detta nästa tre timmar, då har du något som saktar ner farten hos dig.

 

Testade själv att ladda ner och installera detta nyss hos mig, även om jag gjorde det virtuellt genom Windows 11 i programmet VMware, så kan vi ändå säga ungefär dessa tider.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Cecilia changed the title to Tar lång tid att ladda ner Lightroom

”Ny” dator som är begagnad? Är den rensad?

Laddar du ner från www.adobe.se som Laso skriver?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
1 timme sedan, skrev polken:

”Ny” dator som är begagnad? Är den rensad?

Laddar du ner från www.adobe.se som Laso skriver?

NY dator ja. Problemet är löst, efter det att programmen var uppladdade raderade jag dem, då jag importerade dem på nytt tog det bara några minuter. Tack för hjälpen nu lägger vi tråden i arkivet

  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...