Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det uppstod ett fel ...


TomV
 Share

Go to solution Solved by TomV,

Rekommendera Poster

När jag igår skulle skapa ett nytt Word-dokument fick jag utskriften "Det uppstod ett fel när de aktuella mallarna skulle hämtas".

Uppenbarligen var det inget tillfälligt eftersom jag fortfarande får samma utskrift.

Är det något som har hänt lokalt hos mig eller hämtas mallarna online?

Jag använder praktiskt taget aldrig mallarna, jag är bara nyfiken på vad som har hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag startar Word görs automatiskt "Sök efter onlinemallar" vilket normalt resulterar i att man får ett stort antal mallar.

Först ligger alltid "tomt dokument" och den finns kvar, men övriga har försvunnit pga ovan nämnda fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev mbgtmari:

Vad jag kan se blir enda skillnaden att det skapas ett nytt tomt dokument direkt när man startar Word, men påverkar inte vilka mallar som finns tillgängliga.

Det visar sig att samma sak händer i Excel, enda skillnaden är att det utöver "tom arbetsbok" också finns kvar "tips och tricks" och ett par självstudiekurser i pivottabeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Råkade ut för samma fenomen för några dagar sedan. Vet inte varför men sannolikt något liten bugg. Sparade om dokumentet i annat namn och sedan fick jag det att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • Solution

Det problem i Word och Excel som jag beskrev för ett par månader sedan hittade jag aldrig någon lösning på.

Lika plötsligt som problemet uppstod, lika plötsligt försvann det igen för några dagar sedan utan min inblandning.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du berättade det. Jag brukar alltid undra över hur det går med de till synes olösliga problemen. Men Windows vägar är ibland outgrundliga och det är onödigt att spilla tid på att grubbla över vad felet var om det rättat till sig av sig självt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...