Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

G mail log in


coltnavy
 Share

Rekommendera Poster

Jag kan inte logga in på mitt gmail konto! Försöker jag logga in på  gmail så möts jag av en tom ruta. Har provat logga på andra sätt men en tom

ruta.  Gmail kontot funkar på mina två andra datorer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller det webbsidan för Gmail eller ett installerat epostprogram som Outlook eller Thunderbird?

 

Om det gäller webbsidan så är det bra att pröva med en annan webbläsare.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett installerat program Outlook. Provat att använda crome och då funkar det. Men problemet kvarstår i outlook!

Th

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det fungerat någon gång för dig, dvs har det plötsligt slutat fungera.

Antar att du kör IMAP, dvs att statusen på epost synkas mellan alla enheter.

 

Då skulle jag testa att radera kontot  i Outlook och sätt upp det igen. Outlook borde autenticera sig via Gmail/google och ej lösenord på enheten utan att gå ned för långt i exakt hur.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Om det har fungerat tidigare så gör som Monshi skriver. Om du inte har använd Outlook tidigare, så fanns det iaf. tidigare en funktion i googlekontot där det stod att google bedömde programmet som osäkert och att man manuellt måste tillåta att det fick ansluta. Jag vet inte om det är så numera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker du på "mindre säkra appar?" Det måste man tillåta om man inte använder IMAP utan POP. @coltnavy har ju inte bekräftat Monshis förmodan att han använder IMAP.
https://support.google.com/mail/answer/7104828 Läsa Gmail-meddelanden i andra e-postklienter med hjälp av POP

https://support.google.com/accounts/answer/6010255 Mindre säkra appar och ditt Google-konto

952887688_TBSkerhetsvarning.thumb.png.6f50936e7eaa8e15202341a90ac0aeb6.png

 

Jag har suddat ut mitt namn i den Gmail-adress som står i meddelandet jag fick i min Thunderbird-brevlåda. :oJag behöver sudda mer i den bilden upptäcker jag så jag återkommer med den.  Gjort.

Redigerad av mbgtmari
Behövde sudda ut mitt namn i bilden.
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...