Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Asus CD-enhet hittas inte


Tomas E
 Share

Rekommendera Poster

Har en Asus CD/DVD-brännare som inte kommer upp i utforskaren vid anslutning. Vad kan det bero på? Det går bra att mata in en skiva men sen händer inget mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
13 minuter sedan, skrev Cecilia:

Syns den i Enhetshanteraren?

Inte förut, men nu provade jag en gång till och då dök den upp. Kan det vara USB-kontakten i datorn som inte är som den ska? Det var misstanke om detta som gjorde att jag tidigare sökte ett alternativ till att fysiskt ta bort och sätta tillbaka externa enheter, för att spara kontakterna. Backup-skivan syntes inte då, fast det var det andra av de två USB-uttagen som finns framtill/upptill bredvid strömbrytaren. Jag använder och för sig båda nu eftersom brännaren behöver mer ström, men ljudsignalen för anslutning hördes nu redan efter att jag satt i den första.

Redigerad av Tomas E
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan bli glappigt i själva kontakten men det är också vanligt att det blir glapp i själva sladden en bit ifrån kontakten därför att sladden ofta blir böjd där och då blir ledarna inuti skadade med tiden.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enheten är ju knappt använd, men jag får ha det i åtanke. Om inte sladden legat konstigt där jag haft den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...