Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

M$ har krupit till korset!!! kolla i Aftonbladet!


John Eriksson

Rekommendera Poster

John Eriksson

HAHAHAHA alla stackars PCmister... Aftonbladet idag på webben:

 

Microsoft planerar årsavgift för Windows

Använder du Windows i din PC? Då riskerar du i framtiden att få betala en årlig avgift för programmet. Det skriver Aftonbladet text-TV, som citerar Tysklands största tidning, Bild. Det är operativsystemet Windows tillverkare Microsoft som har planer på att från 2001 ta ut en användaravgift varje år. Planerna har avslöjats genom ett internt Microsoft-dokument som kommit fram vid processen mot Microsoft i Washington. I det hemliga brevet skriver företagets vice direktör Joachim Kempin till koncernchefen Bill Gates:

- En årlig avgift är långsiktigt den bästa lösningen. I dag betalar svenska kunder en engångsavgift på 1100 kronor när de uppgraderar till Windows 98, har de ingen tidigare version betalar de 2100 kronor.

Microsofts tyske talesman Baumgärtner säger till Bild:

- Den årliga avgiften är ett förslag, men ingenting är ännu bestämt.

 

hur långt ska dom gå egentligen???????????

det har jag sagt hela tiden... M$ SUGER!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ehh...jo.

 

Troligen kommer det att bli så att alla Kopior tvingas "authenticata" sitt reg nr mot MS server varje boot eller någonting. Och om 2 lika nr upptäckt så spärras båda.

 

Hur lång tid tar det innan första cracken infinner sig?

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen blir det så att Microsoft aldrig inför detta i huvudtaget. För så dumma i huvudet kan inte ens Microsoft vara.

Det lär ju inte förbättra deras populäritet direkt.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

r du säker på att dte är själva Solaris/Linux du har krashat, och inte bara konsollen eller X!? Har du försökt telnetta in efter att du kraschat systemet? (Telnet daemonen kan visserligen krasha den med, men det är inte så vanligt.)

 

Apropå att krascha WinNT; själv körde jag WinNT 4 (server eller workstation, kommer inte ihåg vilken (jag har förträngt det)). Jag lyckades krascha systemet genom att trycka in filer som jag blev tillsagd att lägga där av ett respekterat företag. WinNT tyckte dock inte om filerna och kräktes under uppstarten med meddelandet: "Gå in i WinNT och ta bort filerna". Det enda problemet var att jag inte kunde komma in i NT, och kunde därför inte ta bort filerna. Häftigt va!? Älska M$, NOT!

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

det var så gömt vid serverkrasharna så jag uppfattade aldrig att det var svar på mitt inlägg.

jag hoppas verkligen M$ genomför det så alla byter till Linux eller MacOS!

och jag tror inte Apple kommer att tvingas genomföra det av M$s två % i Apple... kanske kommer dom att hota att sluta utveckla office igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...