Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Makro i Logitech G602


Mikael63
 Share

Go to solution Solved by .M,

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hm..?

Bilden ovan visar hur det ser ut om jag startar programmet från startmenyn.

I systembrickan finns en ny ikon och om jag klickar på den kommer ett annat fönster upp..

Där verkar man kunna göra fler saker...

Återkommer.

 

Äh, det andra läget var nåt om automatisk spelidentifiering. Skippar det.

 

 

Redigerad av Mikael63
Äh
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag förstår rätt, men ja, det går att använda flertangentsmacron. Jag har i många år använt mig av Logitechs mus (har en 602 idag) där jag programmerat knapparna som jag vill ha dem, man har ju många och leka med :) . Särskilt bekvämt är det att använda macron till 2FA (som jag har i Bitwarden) så slipper man knappa in TOTP varje gång och inloggningar till websidor blir sömlösa om man säger så. Sparar man profilen i musen så funkar de fint i Linux också.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man väljer alternativet "inbyggt minne"

image.png.0027008f660d7e49fd7a29472c4f6b61.png

 

så finns bara alternativen enligt bilden ovan.

 

Men jag testade igen att välja det andra alternativet och la till mitt tangentbordskommando och det fungerar så länge jag har mjukvaran igång. Att exportera därifrån och importera när val inbyggt minne är valt medges inte.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
15 timmar sedan, skrev Mikael63:

Om man väljer alternativet "inbyggt minne"

image.png.0027008f660d7e49fd7a29472c4f6b61.png

 

så finns bara alternativen enligt bilden ovan.

 

Men jag testade igen att välja det andra alternativet och la till mitt tangentbordskommando och det fungerar så länge jag har mjukvaran igång. Att exportera därifrån och importera när val inbyggt minne är valt medges inte.

 

 

Man importerar inte från den till höger, utan du aktiverar i mjukvaran så som du har på bilden så att reglaget är närmast musen, då är du i musens minne så att säga. Sen går du till stället där du programmerar knapparna och sätter de macron du vill ha på respektive knapp. När du för tillbaka reglaget till höger så har du den andra setupen som du valt, och det är då logitechsprogrammet styr vad knapparna gör (sålunda om du stänger av mjukvaran, eller när du är i Linux t.ex. så används de kommandon du satt i musens minne)

I musens minne kan du bara ha en setup, men använder du mjukvaran, dvs när reglaget är till höger, kan du ha många olika profiler (till olika spel t.ex.)
Mjukvaran finns bara till Windows mig veterligen.

 

Redigerad av Hakinger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, skrev Hakinger:

så att reglaget är närmast musen, då är du i musens minne så att säga. Sen går du till stället där du programmerar knapparna och sätter de macron du vill ha på respektive knapp.

Nja, i det läget ser det ut så här

 

image.thumb.png.58f1189adbb1a67ad78722898ca37f46.png

 

Dvs begränsad funktionalitet.

 

I det andra läget kan man göra mer:

 

image.thumb.png.e68478b15b07b5ceff717615681a5bea.png

 

Det fungerar som det ska men programmet måste vara igång i bakgrunden.

 

Jag hade hoppats att man hade kunnat plocka en profil från den avancerade läget och importera till det enklare läget.

Denna mus används numera enbart i Windows (tidigare växlade jag mellan två datorer) varför det får duga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...