Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söker ett demo spel från Pc för alla tidningen 1999-2000


Jotaro
 Share

Go to solution Solved by vertpre,

Rekommendera Poster

Tjena,

 

Är på jakt efter ett demo spel som fanns med på CD-skivan som man fick i samband med PC för alla tidningen, år någonstans mellan 1999-2000.

 

Det var ett FPS spel, hade två banor typ. Man kunde vara de röda eller blåa laget.

 

Man kunde spela capture the flag. Då var de bottar man spelade med.

 

Spelet liknar Quake, Unreal Tournament, m.m. Man såg sitt liv och defense nedest på skärmen, ammo m.m.

 

Första banan var i ett fängelse, i vissa celler fanns skelett tror jag, vapen och ammo, sen kunde man klättra upp i vakttornet och få andra grejer. 

 

Andra banan (capture the flag) var typ 2 byggnader, ett för varsitt lag. 

 

Hade varit jätte kul att hitta spelet igen! :)

 

Tack för er tid

Med vänlig hälsning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kvar ett gäng skivor från PC För Alla från den tiden.

Om du berättar vilket spel det är du är ute efter skall jag kika på skivorna till helgen, om det kan finnas med på någon av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev X-Men:

Jag har kvar ett gäng skivor från PC För Alla från den tiden.

Om du berättar vilket spel det är du är ute efter skall jag kika på skivorna till helgen, om det kan finnas med på någon av dem.

Jag tolkar Jotaros inlägg som att hen inte kommer ihåg namnet på spelet. Annars hade nog frågan varit, "vart kan jag hitta spel med namn…"

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Unreal Tournament??

Starta YouTube och sök på "History of fps games balgorg". Sök från vol 12 till vol 17. Kanske hittar du spelet där.

  • Tack 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev .M:

Jag tolkar Jotaros inlägg som att hen inte kommer ihåg namnet på spelet. Annars hade nog frågan varit, "vart kan jag hitta spel med namn…"

Jag vet inte hur Quake eller Unreal Tournament ser ut. Tänkte att TS visste vad spelet heter eftersom TS vet att spelet finns på en skiva från PFA åren 1999-2000.

 

Jag skall kika på mina skivor, de jag har, och se om jag kan hitta något som  kan tänkas vara det som TS efterfrågar. Det blir till helgen då jag inte är hemma förrän då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla för snabba svar. Trodde inte jag skulle få så många som svarade! 

 

Ursäkt att jag var otydlig. Jag vet alltså inte vad spelet hette.

Jag har sökt på Google bilder, på youtube, och min slutsats är att spelet liknar Quake och Unreal Tournament, och är alltså inte något av dessa.

 

Det är ett spel där gubbarna har antingen blå eller röda t-shirts.

 

Jag misstänker det är från 1999-2000, men om jag inte minns fel så släpptes det ut 1 tidning+demoskiva per månad, så det är alltså 24 st skivor. Så det är inte så enkelt att hitta.

 

Tänkte mer att min beskrivning skulle få någon att minnas. 

 

Tack för er tid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det utkom ibland 13 nummer per år av PFA när jag prenumererade. Det betyder att det kan vara så många skivor som 26 stycken som skall kikas på.

Eftersom jag inte gjort mig av med alla skivor och inte alla PFA för den delen heller (ännu) kan jag ha ett antal skivor kvar i skåpen hemma.

När jag väl är hemma igen (mest troligt på fredag) skall jag ta mig lite tid att kika på vad jag har i skivväg från PFA. Jag har alla skivor samlade och vet var de finns. Tillsammans med skivorna från PFA finns också skivor från PC Hemma, PC Extra, Mikrodatorn, Datormagazin samt några speltidningar som PC Gamer.

 

Lovar att kika på detta kommande helg och återkommer då.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag hittade den!!!! :D 

 

Tack vertpre för ditt tips. Jag hittade den genom den kanalen du rekommenderade.

 

Det kändes väldigt hopplöst när jag gick igenom 1999-2000, men fortsatte in på 2001, och lo and behold, där var den :

 

Startar vid 09:38.

 

Hired Team! :D 

 

Fantastiskt. Tack alla som svarat. Speciellt tack till dig vertpre!

Redigerad av Jotaro
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt problem är löst. ?

Redigerad av X-Men
Redigerat enligt önskemål
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan passa på att nämna ett spel som jag hade letat efter jättelänge, som jag också fann via demoskivan från pc för alla, ett tankspel som heter Recoil, mycket fint spel. Tog mig år att hitta den. Ett liknande spel som också var på en demoskiva (om jag minns rätt) många år efter var infestation. 

 

(Ifall någon kommer undra någon gång)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...