Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7, Antivirus och Brandvägg?


Vinterfiskaren
 Share

Rekommendera Poster

Vinterfiskaren

I sommarstugan använder jag fortfarande Windows 7, mobilt bredband från Telia, och Opera webbläsare när jag är ute på Internet med en stationär gammal dator.

 

Jag har Panda Dome Complete som antivirusprogram och brandvägg.

 

Nu funderar jag på om det är lika säkert, osäkert att använda ett gratis antivirusprogram, exempelvis Panda Free och Windows 7 egna brandvägg istället för Panda Dome Complete antivirus och brandvägg som jag betalar för?

 

Det är snart dags att betala för ett nytt år med Panda Dome Complete antivirus och brandvägg.

 

Ifall det är lika säkert, osäkert att använda ett gratis antivirusprogram och Windows 7 egna brandvägg istället för Panda Dome Complete antivirus och brandvägg när jag är på Internet med Windows 7 och Opera webbläsare, så vore det skönt att slippa betala för ett nytt år med Panda Dome Complete.

 

Vänliga hälsningar

Vinterfiskaren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs den här artikeln och gör din egna bedömning.

 

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.649717/gratis-antivirus/sida/1/ar-gratis-tryggt-nog-for-dig

 

Det finns flera kostnadsfria antivirusprogram som är nog så bra som betalversionerna.

 

Har du inget behov av att ha kontroll över brandväggen på ett enkelt sätt kan du använda Windows egna. Vill du ha kontroll på brandväggen på ett enklare sätt än den som finns i Windows 7 kan du använda en kostnadsfri dito.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 är ett osäkert operativsystem oavsett vilket antivirusprogram du installerar. 

 

En investering i Windows 10 är ett mycket mer prisvärt och väldigt mycket säkrare alternativ än ett att lägga pengar på ett säkerhetsprogram till Win7.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, skrev Cluster:

Windows 7 är ett osäkert operativsystem oavsett vilket antivirusprogram du installerar. 

 

En investering i Windows 10 är ett mycket mer prisvärt och väldigt mycket säkrare alternativ än ett att lägga pengar på ett säkerhetsprogram till Win7.

Fortfarande gratis dessutom. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinterfiskaren

Jag får tacka för svaren, råden och synpunkterna.

 

Vänliga hälsningar

Vinterfiskaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...