Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Guide reparera Windows via USB?


Mikael63
 Share

Go to solution Solved by vohubbe,

Rekommendera Poster

Jag brukar inte i detalj läsa alla inlägg som handlar om när Windows 10 inte startar.

Det känns som om det är många sådana trådar, och det känns som att det finns många trådar om hur man skapar ett USB-minne för att kunna installera Windows 10.

Därför är det lite förvånande när jag försöker hitta en sådan tråd utan att lyckas. Alltså en tråd som handlar om hur man reparerar Windows 10 genom att använda ett USB-minne. Hittar inte heller detta så där snabbt och enkelt "på nätet".

Alla alternativ och guider verkar bygga på att Windows startar och fungerar (!)

 

Kan någon länka till en enkel guide, på Svenska, för detta? Det är inte jag som behöver den utan en släkting.

Windows 10 startar inte, reparationen misslyckas, och så startar den om.

Datorn har varit "utsatt" för ett strömavbrott.

Det är ungefär allt jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Mikael63:

Tackar. Har skickat vidare den första länken.

Hej, har testat denna metoden nån gång (länge sen) men det slutade ändå med omistallation...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, skrev sprättägg:

Pc för Alla har haft en artikel   som är bra beskrivning om detta: https://eforum.idg.se/topic/356431-krånglar-datorn-här-är-medicinen-mot-alla-problem-i-windows/.

Tack. Den artikeln visar utförligt hur man skapar USB-minnet men inget om hur man gör sedan.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt från punkt 11 så finns resten också. 

Alltså använd filen setup som nu finns i USBminnet, och som kan ses via utforskaren.

 

 

 

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
2021-02-13 16:39, skrev vohubbe:

Hej, har testat denna metoden nån gång (länge sen) men det slutade ändå med omistallation...

Ja, så blev det här också. Guiden gick bra att följa.

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...