Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdatera till 20H2


4011
 Share

Rekommendera Poster

Halloj!

 

Köpte för cirka 2 månader sedan en ny dator från Huawei. 

 

Jag kan inte uppdatera Windows 10 1909 till den senaste uppdateringen (20H2) vare sig via Windows update eller via Windows uppdateringsassistenten. Jag får felkod 0xc1900209 och hänvisas till en länk på kinesiska ( https://consumer.huawei.com/cn/support/content/zh-cn15773026/ ) där jag tack vare Google translate blir varse att Microsoft har blockerat uppdateringen på grund av att på Huawei-datorer så har WinRE-partionen gått förlorad. 

Detta problem har varat sedan jag köpte datorn, alltså för 2 månader sedan. 

 

Vad jag kan se i Datorhantering har jag ingen WinRE-partition och överväger därför att på annat sätt försöka uppdatera Windows. 

 

Kortfattat: WinRE-partitionen, är det något alla Windows-datorer har? Går det på något sätt att tvinga Windows att uppdatera? Någon annan med Huawei-dator som inte heller kan uppdatera till 20H2?

 

Tack på för hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du beskriver tycker jag låter som skäl för en reklamation i butiken.

 

Det bör gå bra att göra en ren installation med 20H2 men då försvinner ju alla program och alla dina egna filer.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där står ju också:

Citat

解决方案
请您耐心等待一段时间,华为与微软正在解决此问题,待问题解决后再开放 Windows 10 系统更新。也请同时关注微软官方网站的信息更新。

Som Google översätter till:

Citat

lösning
Ha tålamod och vänta en stund. Huawei och Microsoft löser problemet. När problemet har lösts kommer Windows 10-systemuppdateringen att släppas. Var också uppmärksam på informationsuppdateringarna på Microsofts officiella webbplats.

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Med allt som varit kring företaget Huawei skulle jag undvika dessa datorer oavsett.

2. Med tanke på det som hänt skulle jag inte tveka att kräva återköp.

3. Det ska inte vara något problem eftersom det är så pass nyligt du köpt din dator.

4. Men du väljer själv vad du vill göra. Det här är min högst personliga åsikt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...