Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

epost leverantör


1967
 Share

Rekommendera Poster

Hej Forumet!

Jag har Tele2 som leverantör och dom stänger ned sin verksamhet den 1 februari 2021.

 Jag har Microsoft Outlook (i Windows 10) som epostprogram. Tele2 lanserar en tjänst via Miss Hosting som sägs lösa alla problem de säger: Om jag tex beställer med deras  adress .....@mhmail.se genom Miss Hosting behöver jag inte göra någonting?? Mail med min gamla adress tele2.se kommer också fortsättningsvis att fungera i Outlook programmet, sen meddelas gratis första året. Ett lockande alternativ MEN ??????

Min fråga är nu:

Har någon kännedom om Miss Hosting, Seriöst välfungerande företag eller annat?? Hur stor är serverkapaciteten eller annat av värde som anses viktigt. Det anges gratis första året, känner någon till vad det kostar kommande år??

Vid negativa synpunkter på val av Miss Hostnig vore det intressant med förslag/rekommendationer på andra leverantörer/epostprogram.


Ser tacksamt fram emot synpunkter på det här inlägget.

Vänliga hälsning

1967

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gmail.com eller outlook.com är ju annars generösa mailtjänster från Google och Microsoft.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev polken:

gmail.com eller outlook.com är ju annars generösa mailtjänster från Google och Microsoft.

Precis. Varför trassla med annat såvida man inte har några moraliska eller andra synpunkter. Gmail och outlook fungerar utmärkt. Gmail ger ju även ett hyfsat utrymme i deras moln samt en del andra godsaker med deras appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev 1967:

Det anges gratis första året, känner någon till vad det kostar kommande år??

De anger att priset är nedsatt från 29 kr/månad själva: https://misshosting.se/tele2/

Sen om deras e-posttjänst har gått upp eller ned i pris om ett år är ju svårt att veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej polken, Pelle penna och Cecilia!

Tack för era svar på mina funderingar.

Resultatet har blivit att jag numera gått in för Outlook.

Vänligen

1967

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som huvudmoderator kan jag se din registrerade mejladress och får jag då be dig att byta till din nya snarast för att undvika problem med ditt konto i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...