Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

G-mail manual?


Greta23
 Share

Rekommendera Poster

Hej

Har "alltid" använt Outlook (de tio senaste åren Outlook 2010) men har nu pga ett datorhaveri "tvingats över" till G-mail som jag känner mig rätt osäker med.

Har försökt hitta en manual men inte ens biblioteket hade en sådan.

 

Har någon ett tips på var man hittar bra info (gärna på svenska) om grundläggande how-to. Exempel på problem: hur skapar jag mappar under inkorgen för inkommande mejl?

 

/Greta23

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, skrev Greta23:

använt Outlook (de tio senaste åren Outlook 2010

Jag antar att du då menar programmet Microsoft Outlook som ingår i (en del) Officepaket?

 

42 minuter sedan, skrev Greta23:

G-mail

som du skriver - är det ett annat program, som heter just så?

 

Om du menar tjänsten Gmail som tillhandahålls av Google så kan du ju fortsätta att använda programmet Outlook för att konfigurera det med ett konto för tjänsten Gmail. Eller använda ett annat program som ex. Mozilla Thunderbird.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det gäller MS Outlook och G-mail som är Googles epostprogram. Men det jag ville veta var hur jag hittar grundläggande info om hur man hanterar programmet, t ex om det finns någon manual i t ex .pdf-format. Jag använder Windows 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, skrev Greta23:

G-mail som är Googles epostprogram

Jag känner inte till att Google skulle ha något fristående program som heter G-Mail men jag kan å andra sidan inte veta allt.

Är det inte så att du med en valfri webbläsare surfar in till webbadressen https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox och där hanterar din e-post?

Jag/vi behöver veta vad du använder för att kunna (försöka) hjälpa dig.

 

Tillägg: Se detta numera gamla inlägg:

https://eforum.idg.se/topic/326802-guide-flytta-och-säkerhetskopiera-epost/?tab=comments#comment-1587311

 

Redigerad av Mikael63
länk
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Bra.

Till att börja med - har du tappat möjligheten att installera/använda Microsoft Outlook i datorn för att där konfigurera ditt Gmail-konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkade ut för en åskkrasch  på försommaren. G-mail är konfigurerat men det är en hel del frrågor jag har om hur man gör i olika situationer. Så min fråga gäller inte konfigurationen.

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...