Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook


rom1rom
 Share

Rekommendera Poster

Försvinnande mail

Varför försvinner mina mail från outlook om jag flyttar dom från inkorgen till en ny mapp. Dom finns inte i skräpposten eller i papperskorgen utan dom är bara borta

Eva-Britt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller detta outlook "på webben" alltså via en webbläsare eller gäller det Outlook som ingår i Microsoft Office?

Vad menar du men "en ny mapp"? Skapar du mappen vid själva flytten? Om ja - fungerar det bättre om du först skapar en mapp och sedan flyttar till den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gäller Microsoft Office 365 och jag loggar in på "Webben" jag skapar mappen vid själva flytten jag gör precis på samma sätt som jag gör på gmail. Jag har inte sett något om att outlook har ett speciellt sätt att skapa mappar och det spelar ingen roll hur jag skapar mappen i outlook

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom på en annan konstig sak. Jag har ju även Onedrive och där ligger samma antal appar som försvann igår med samma datum men där har dom ändelsen .emz och dom går inte att öppna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte 365 privat men kan det vara så att du skapar en mapp dit du vill flytta brevet och då i tron att det ska vara en mapp "i Outlook" men att det blir en mapp på Onedrive i stället?

 

ed.

När jag testar i "vanliga" Outlook på webben så fungerar det bra att skapa en ny mapp vid själva flytten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Office Outlook så högerklickar jag mailet som jag vill "flytta" om inte mappen 
jag vill flytta till finns, så väljer jag till "annan mapp" där kan jag skapa en ny mapp

och välja namn, sedan klickar jag OK så är det klart,

OBS detta gäller Office Outlook, har ingen erfarenhet av andra varianter av Outlook

 

HANS

Redigerad av Hanse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Mikael63:

När jag testar i "vanliga" Outlook på webben så fungerar det bra att skapa en ny mapp vid själva flytten.

När jag gör samma sak via outlook.office.com, alltså webbläsare men jobbets konto, så fungerar det också.

(Klen tröst men det verkar då inte vara ett allmänt fel hos Microsoft)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom gick inte att öppna.

Men ett av problemen är ju varför hamnade dom på onedrive

 

Jag ger upp och övergår till använda outlook bara till ev reklam eller annonser

 

Stort tack för att försökte hjälpa mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Nu förstår jag ingenting. Idag är samtliga mail som tidigare försvann tillbaka i inkorgen

Eva-Britt

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...