Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook


delarosee
 Share

Rekommendera Poster

Jag behöver hjälp!

Jag har Outlook på min dator. Fram till för ett par timmar sen hade jag det också på en annan dator. Där skulle jag radera mitt mailkonto, och det gjorde jag. Då försvann det mängder av mail på min nya dator också. Vad har hänt?

Nu kan jag inte svara på mail. Jag får inga nya mail. Jag fattar inget!!! Kan jag hitta de mail som fattas? Jag har kollat webmail, men de finns inte där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, skrev delarosee:

Jag fattar inget!!!

Om kontotypen är IMAP, eller för den delen Exchange, så synkas e-posten mellan de enheter som (också) har IMAP (eller Exchange)

Tar du bort ett brev på en enhet, din gamla dator, din nya dator eller på webben så tas brevet bort på de andra enheterna.

Frågan är väl hur du gjorde när du raderade kontot, vilka frågor du fick och vad du svarade?

 

Tillägg:

Har du kollat papperskorgen?

Redigerad av Mikael63
Papperskorgen?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, skrev Mikael63:

Om kontotypen är IMAP, eller för den delen Exchange, så synkas e-posten mellan de enheter som (också) har IMAP (eller Exchange)

Tar du bort ett brev på en enhet, din gamla dator, din nya dator eller på webben så tas brevet bort på de andra enheterna.

Frågan är väl hur du gjorde när du raderade kontot, vilka frågor du fick och vad du svarade?

 

Tillägg:

Har du kollat papperskorgen?

Jag gick bara in på kontot i outlook och raderade det. Inga frågor. Mailen finns inte i papperskorgen. Nu kan jag heller inte använda outlook. Jag får ingen ny mail. Kan inte svara på mail. Kan inte skicka mail.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev delarosee:

Jag gick bara in på kontot i outlook och raderade det. Inga frågor. Mailen finns inte i papperskorgen. Nu kan jag heller inte använda outlook. Jag får ingen ny mail. Kan inte svara på mail. Kan inte skicka mail.

 

Om du gjorde så som beskrivs här så ska ju dina mail finnas kvar via webben och på din andra dator:

https://support.microsoft.com/en-us/office/remove-or-delete-an-email-account-from-outlook-1fa900ae-6dc8-468c-b754-10292f7ee47a?ui=en-us&rs=en-us&ad=us

 

men där står också:

Citat

Important: If you want to delete the last or the only email account you have in Outlook, you'll receive a warning that you must create a new location for your data before removing the account. For more information, see Create an Outlook Data File.

Lite motstridigt kan jag tycka, om man vill ta bort sitt konto från datorn måste man på samma dator fixa en plats där data ska lagras, data som man kanske vill ta bort...

 

Tillägg, urklippta citat:

Citat

 

Outlook Data Files (.pst) are saved on your computer in the Documents\Outlook Files folder.

 

Citat

Some accounts (IMAP, Microsoft Exchange Server, and Outlook.com) use an offline Outlook Data File (.ost).

Offline Outlook Data Files are saved in the drive:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Outlook folder.

 

 

Har du någon fil med tillägget .OST och/eller .PST i dessa mappar, på datorn där du raderade kontot, så ta en kopia av dem någonstans innan du försöker att återanvända dem.

 

 

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...