Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kakor i Edge


Pelle Penna
 Share

Go to solution Solved by Pelle Penna,

Rekommendera Poster

Det här med kakor är ju inte så roligt och jag brukar försöka undvika dessa om  möjligt. Sedan en tid tillbaka, när jag kör Edge så måste jag ALLTID godkänna dessa kakor. Jag har försökt hitta någon inställning där mitt godkännande sparas, men har inte lyckats. Eftersom jag växlar mellan tre olika webbläsare så är problemet inte så stort, men retsamt.

Kan någon lösa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

I nyare versionen har dom flyttat detta till "Inställningar" - "Sekretess, sökning, Tjänster" - "Rensa Webbdata".

 

Här finns massa inställningar att göra numera. Hittills har jag tömt "allt" när jag stänger ner webbläsaren. Så jag måste godkänna allt när jag börjar om vid senare tillfälle. Har tömt allt sen 1998 så inte det blev 250MB cookies och skräp som slöade ner datorn.

 

Ser nu att det finns flera nya möjligheter i nyare version av Edge, som jag inte såg i tidigare versionen.

 

Prova - vad kan gå fel?

 

Mvh Olle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälper ej

Jag ändrade till GRUNDLÄGGANDE, men ändå kommer alla. Testade att godkänna allt överallt, men ändå så sparas inte den inställningen, viilket iof. är bra, men men.

Läste något nyligen om att någon av de senare uppdateringarna av W10 inte sparar lösenord, men detta borde väl inte påverka.

Nåja kan vara Windows Defender, Malewarebytes, eller Kasperskys verion av Malewarebytes eller något annat. 

Är mest intresserad av att veta varför och får väl laborerar lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • Solution

Hittade lösningen. Det fanns en inställning som reglerar vad som ska hända varje gång jag stänger webbläsaren och där låg inställningen för kakorna. Får leva på kakor ett tag.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...