Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Eliminera borttagning vid radering


Hans  Peter
 Share

Go to solution Solved by Mikael63,

Rekommendera Poster

Jag har samma gmailkonto i min Samsung-mobil och i Thunderbird i min Win10-dator.

När jag får ett mejl dyker det upp i mobilen, i Thunderbird och i gmailkontot på webben.

När jag raderar mejlet i mobilen flyttas det automatiskt till papperskorgen såväl på webben som i Thunderbird. Jag vill själv bestämma när jag vill kasta post. Går det att göra något åt det?

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
2 timmar sedan, skrev Hans Peter:

Jag vill själv bestämma när jag vill kasta post.

Ja, det gör du väl när du själv väljer att radera i mobilen?

Enklast är väl att låta bli att radera i mobilen?

 

Annars så får du ändra *) kontot i mobilen från nuvarande IMAP till POP3 och i dess inställningar se till att "spara kopian på servern" är vald.

 

Det brukar inte gå att ändra utan man får ta bort kontot och lägga till det på nytt och då se till att det blir som POP3

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
2020-11-11 14:55, skrev Mikael63:

Det brukar inte gå att ändra utan man får ta bort kontot och lägga till det på nytt och då se till att det blir som POP3

Efter mycket try and error har jag nu lyckats. Jag har bytt till POP 3 i gmail-kontot på webben och också i Thunderbird. För att lyckas med det senare tvingas man först radera kontot  och sedan installera om det.

Resultat:  Om jag skickar mejlen i mobilens gmail-konto till papperskorgen  hamnar de också i gmail-kontot på webben i papperskorgen. Däremot finns de kvar i Thunderbirds Inkorg.  Och det var avsikten.

Tack Mikael63!

/hans peter

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, skrev Hans Peter:

Däremot finns de kvar i Thunderbirds Inkorg

Ja, men bara om Thunderbird (också) har hunnit ta emot det brevet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...