Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lösenord vid start


Aja
 Share

Go to solution Solved by Aja,

Rekommendera Poster

Min Win 10 dator har jag under lång tid kunnat starta den utan att behöva skriva in lösenordet för mitt Microsoftkonto. Det har jag gjort genom att jag tagit bort bocken i rutan "Användarnamn och lösenord måste anges för användning av datorn" (i netplwiz). Det har fungerat fram tills för ett par dagar sedan. När jag nu startar datorn kommer en Windows-bild med en fyr upp och längst ner till höger på denna bild finns en liten ikon i form av en datorskärm. När jag klickar på den kommer det upp en inloggningsruta. När jag där skriver mitt lösenord för mitt outlook-konto kommer jag in. Detta sker när jag startar datorn från att den varit helt avstängd, inte när den bara gått ner i strömsparläge.

 

Hur kan det ha blivit så utan att jag ändrat några inställningar och framför allt hur kan jag återfå möjligheten att starta datorn utan att skriva in lösenordet?

 

MVH Gunilla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kan jag göra, ändra till lokalt konto. MEN jag skulle vilja veta varför Microsoftkontot plötsligt börjat kräva lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Ja, troligen är det denna bugg som spökat. Jag har dock kunnat lösa problemet nu genom att bocka för i rutan "Användarnamn och lösenord måste anges för användning av datorn" (i netplwiz) spara det och därefter ta bort bocken och skriva in lösenordet två gånger. Nu fungerar det igen!

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...