Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CJ Affiliate och svenska bokstäver - någon som är registrerad?


redrose
 Share

Rekommendera Poster

Jag har försökt att registrera mig på CJ Affiliate, ett internationellt affiliatenätverk som för övrigt också har kontor i Sverige, men har haft problem med att fylla i min svenska adress som innehåller svenska bokstäver (sidor för användarkonton är helt på engelska). De använder nämligen validering av formulärdata där bokstäver som å, ä och ö genererar ett felmeddelande. Så jag kontaktade den engelska supporten och frågade om jag skulle konvertera bokstäverna på detta sätt: ö = OE, ä = AE, å = AA. De svarade (ganska långt tag efter) och förklarade att de inte kan ge rådgivning om hur jag kan gå runt problemet men att jag kan läsa på webbplatsen för IRS (Internal Revenue Service) för hur man ska gå tillväga eller kontakta en skatterådgivare. På IRS webbplats har jag dock inte hittat någon information om detta. Den svenska supporten verkar aldrig svara på några mejl.

 

Jag har läst på diverse svenska forum (dock ganska gamla trådar) att det är en del svenskar som använder webbplatsen. Så nu undrar jag helt enkelt, är det några här som är registrerade hos dem och hur angav du din adress med restriktionerna? Givet förstås att din adress innehåller bokstäverna å, ä och/eller ö. Det verkar viktigt att man får till det rätt.

 

Tack. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
 Share

×
×
  • Skapa nytt...