Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Amazon - påminnelse?


Mikael63
 Share

Go to solution Solved by Automan,

Rekommendera Poster

Någon med erfarenhet från att handla hos Amazon?

 

3/10 lade jag en order och som betalningsmetod valde jag bankkonto. Alltså ett av mina bankkonto, det jag använder för Swish och som jag själv hanterar hur mycket som ska finnas på kontot.

7/10 fick jag mail om att det blivit något fel och jag uppmanades att göra en manuell överföring vilket jag då gjorde.

(Det visade sig att jag var tvungen att öppna kontot för utlandsköp, berätta att jag minsann inte avsåg att tvätta pengar osv.)

 

19/10 fick jag produkterna jag beställt , 11 dagar tidigare än beräknat, och jag fick även ett separat brev med påminnelse att betala.

Brevet hade datumet 9/10. Kan det vara så att när brevet skickades den 9:e så hade inte pengarna från den 7:e trillat in?

Samma dag, alltså 19/10, mailade jag till den e-postadress som fanns med i brevet och berättade att jag betalat och visade med en skärmdump kvittensen.

Hade räknat med ett automatsvar men icke.

 

Någon som haft strul med Amazon liknande detta? Skulle jag behöva kontakta dem igen, på annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
1 timme sedan, skrev Mikael63:

Någon med erfarenhet från att handla hos Amazon?

Har bara testat en gång att handla från Amazon och då gällde det en DVD film som inte fanns utgiven i Europa. Beställde och betalade med Visa kort. Leveranstiden var satt till 3 - 4 veckor och det överensstämde ganska väl vad jag minns.

 

1 timme sedan, skrev Mikael63:

Någon som haft strul med Amazon liknande detta? Skulle jag behöva kontakta dem igen, på annat sätt?

 

Nej, har inte råkat ut för det du drabbats av. Eftersom du har betalat för varan samt även skickat skärmdump på kvittot borde du inte behöva göra något ytterligare. Om de av någon anledning inte fått de pengar du betalat in kommer de säkert höra av sig igen. Troligast är dock att inget mer kommer att ske från deras sida.

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

Dear customer,
We have received your payment for the order 028-****
Unfortunately, your payment has crossed with this reminder.
Please disregard our payment reminder.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återkoppling, typ..

Det verkar som alla köp stoppas och medför då att jag måste göra en manuell betalning/överföring. Mitt bankkontor kan inte hjälpa mig. Har nu beställt Klarna-kortet och får byta betalningsmetod till det.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, skrev Mikael63:

Återkoppling, typ..

Det verkar som alla köp stoppas och medför då att jag måste göra en manuell betalning/överföring. Mitt bankkontor kan inte hjälpa mig. Har nu beställt Klarna-kortet och får byta betalningsmetod till det.

Återkom gärna med feedback om din upplevelse av Klarna efter att du använt den ett tag. Jag har läst otroligt många klagomål på Klarna på sociala medier som jag ställer mig frågande till efter att själv ha använt Klarna i många år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klarna har jag haft i princip sedan de kom på marknaden och jag väljer helst företag som erbjuder köp via Klarna.

Det fungerar verkligen "smoooth".

Trots att Klarna väl i princip lever på de som inte betalar i tid så är de alerta och påminner om man är nära förfallodatumet.

(Jag brukar vanligen betala via appen när jag öppnat paketet)

 

Det som jag skaffat nu är Klarnakortet och det ska gälla som Visa. Amazon har inte Klarna som betalningsalternativ (men kanske får det när de väl etablerar sig i Sverige) men väl Visa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah ok. Jag har haft Klarnas kreditkort sen förra året (för att kunna använda i Apple Watch då min bank är lite efterbliven :P ) Men använt den flitigt för onlineköp också så du lär inte få några problem där.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...