Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Yahoo mail app problem


Leab
 Share

Go to solution Solved by Lighthouse2,

Rekommendera Poster

Jag har installerat Yahoo's mail app på min telefon (Android). Jag har konfigurerat den bara till min Yahoo-mail. Trots det så hämtar han själv in mitt Hotmailkonto??

Om jag skickar ett mail från mitt Yahookonto till mitt Hotmailkonto så syns det även i min Yahoop app??

Om jag tittar under kontoinställningar så ser jag båda kontona men om jag ska ta bort ett konto så finns bara mitt Yahookonto där??

Eftersom Yahoo den 20/10 inte längre tillåter 3'e partsprogram att använda Yahoomail så har jag installerat Yahoo appen med mediokert resultat.

 

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du slagit på "synka kontakter" i vänstermenyn/inställningar i appen? Kan inte komma på någon annan orsak till varför den skulle hämta från outlook/hotmail utan om den är synkad på något sätt.

Och under "hantera konton" så är bara din Yahoo-mail där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina mejladresser syns i bilden och det kan leda till spam eller att några obehöriga kontaktar dig över mejl. Jag föreslår att du redigerar ditt inlägg, tar bort bilden och i stället lägger upp en bild där mejladresserna är överstrukna.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, skrev Cecilia:

Dina mejladresser syns i bilden och det kan leda till spam eller att några obehöriga kontaktar dig över mejl. Jag föreslår att du redigerar ditt inlägg, tar bort bilden och i stället lägger upp en bild där mejladresserna är överstrukna.

jag vet inte hur man tar bort bilden!

 

 

5 minuter sedan, skrev Cecilia:

Dina mejladresser syns i bilden och det kan leda till spam eller att några obehöriga kontaktar dig över mejl. Jag föreslår att du redigerar ditt inlägg, tar bort bilden och i stället lägger upp en bild där mejladresserna är överstrukna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag tagit bort bilden åt dig.

 

Men under dina inlägg bör du se texten Redigera så man börjar med att klicka på den. Därefter letar man upp den kopia av bilden som har en papperskorg på sig och så klickar man på papperskorgen.

  • Gilla 2
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men under "konton" i Yahoo-appen har du angett även din Hotmail-email.  Det står två konton där, Yahoo och Hotmail. Så inte konstigt då att Yahoo-appen även hämtar den Hotmail-mailen. Om du tar bort det kontot så borde ju inte appen automatiskt igen hämta ditt Hotmailkonto. Kan du testa om den gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev Lighthouse2:

Men under "konton" i Yahoo-appen har du angett även din Hotmail-email.  Det står två konton där, Yahoo och Hotmail. Så inte konstigt då att Yahoo-appen även hämtar den Hotmail-mailen. Om du tar bort det kontot så borde ju inte appen automatiskt igen hämta ditt Hotmailkonto. Kan du testa om den gör det?

Problemet är att det inte går att ta bort något konto. Kan bara döpa om kontot.

 

 

Redigerad av Leab
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, skrev Leab:

Problemet är att det inte går att ta bort något konto.

 

Men stänga av ska.  

I appen - Vänstermenyn - Inställningar - Hantera konton - och dra blåa pilen till vänster och stäng av Hotmail-kontot. 

Unlink an email account from your Yahoo Mail account

  1. Tap the Profile icon.
  2. Tap Settings.
  3. Tap Manage mailboxes.
  4. Tap the X beside the linked account.
  5. Tap Remove (iOS) or OK (Android) to confirm.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, skrev Lighthouse2:

Men stänga av ska.  

I appen - Vänstermenyn - Inställningar - Hantera konton - och dra blåa pilen till vänster och stäng av Hotmail-kontot. 

Unlink an email account from your Yahoo Mail account

  1. Tap the Profile icon.
  2. Tap Settings.
  3. Tap Manage mailboxes.
  4. Tap the X beside the linked account.
  5. Tap Remove (iOS) or OK (Android) to confirm.

Tack,  men under "hantera konton" finns inget Hotmail konto?? Spelar ingen roll om jag avinstallerar appen och installerar den igen. Hotmail kommer med ändå!

Redigerad av Leab
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Du kan behöva gå via Hotmail-mailen på webben - Outlook mail -  för att fixa det här, för någonstans där (läste jag) kan du ha synkning med din Yahoo-mail och det är därför den hämtas automatiskt till Yahoo-appen.

På något sätt är en synkning igång och den måste du hitta (och stänga av, om det är det du vill).

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, skrev Lighthouse2:

Du kan behöva gå via Hotmail-mailen på webben - Outlook mail -  för att fixa det här, för någonstans där (läste jag) kan du ha synkning med din Yahoo-mail och det är därför den hämtas automatiskt till Yahoo-appen.

På något sätt är en synkning igång och den måste du hitta (och stänga av, om det är det du vill).

Du satte huvudet på spiken!  Jag hittade synkningen och stängde av den. Startade om telefonen och kontot var borta!

Stort tack för din hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, skrev Leab:

Du satte huvudet på spiken!  Jag hittade synkningen och stängde av den. Startade om telefonen och kontot var borta!

Stort tack för din hjälp!

Det var roligt att höra att du fick ordning på det!  Tack själv! ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...